HakonSK Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Hehe kan godt hende det er biltema... hvor finner jeg sikringen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Har dårlig med tegninger på den motoren, men ser ut som lambdaheater får spenning fra samme sikring som bensinpumpereléet, sikring 29? Om motor går så må også sikringen være hel. Du er da tilbake på dårlig kontakt i plugg til lambda eller defekt lambda. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonSK Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Plugenne såg greie ut! Ville dere prøvd med en ny lambda? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Ny lambda er aldri feil om den er kjøpt på Biltema ;) Om du bytter lambda så slett feilkoder og ta en ny diagnose. Men du har fortsatt feil på G62 og dette må du finne ut av. Sjekket du kabling og plugg til denne også? Sikker på at det var riktig sensor du byttet? Espen Solheim reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonSK Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Jeg sjekket ikke kabel og plugg til g62 men skal gjøre det imorgen. G62 er byttet for 2-3 år siden. Kjøpt på ebay kan være billig drit. Hva mente du me om jeg har skiftet riktig sensor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 2-3år er jo pinade meg lenge for en slik sensor nesten.. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn79 Skrevet Februar 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2014 Start med temp sensoren. Den kødder til mye på audi/vw. Snakker av egen erfaring da mye av det samme skjedde på passaten min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2014 Hva mente du me om jeg har skiftet riktig sensor? Lurte bare på om du hadde skiftet G62 og ikke en annen sensor, er flere å velge i. Dette siden du fortsatt fikk feilmelding på den. Om du kjenner noen med VAG-COM så kan du gå inn og se hvilke verdier ECU får fra G62, lambda osv. Er da lett å konstantere om og hva ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonSK Skrevet Februar 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2014 Jeg har nå bestilt ny lambda og G62 :) Så skal bytte de to og gi tilbakemelding igjen etter dette. Ja tror jeg har byttet riktig. Viss G62 er den lille grønne rett bak toplokket så :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonSK Skrevet Mars 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2014 Hei! Nå har jeg bytett lambdaen og temp sensoren! Nå har jeg et stort problem.. Bilen "hakker" noe fryktelig! Den drar veldig dårlig og en gang sløkte den seg når jeg kløtsja inn før en sving. På tomgang går den som en klokke. Virker som den ikke får bensin? Filteret som er begynt å bli tett? Noen som har noen forslag? :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2014 Skader ikke å bytte bensin filteret. Er jo en viss antall km intervall på de Prøvd å ta en diagnose nå etter du har byttet de delene? Og kjøpte du biltema lambda? eller en sånn universal lambda? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonSK Skrevet Mars 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2014 Hei, jeg har nå rengjort spjeldhuset og skiftet bensinfilteret :) Nå har jeg fått en feilmelding på n80 ventilen. Når bilen har stått på tomgang en stund begynner den å tikke veldig høyt(N80). Etter bilen har stått på tomgang en stund og jeg begynner å kjøre kan bilen lugge noe fælt. kan dette ha noe me at det blir vakum i tanken? Pga defekt N80? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mars 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2014 N80 er vell denne kullfilter ventil saken? Isåfall skal den tikke, det varierer veldig. Om du har vacum på tanken så ligger det en feil der ja, prøv og kjør uten tanklokk. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg