Espen Solheim Skrevet Februar 3, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2014 Lurer på om mye riper/slipespor i rådelager/veiv råder betyr att eg må bytte de?, lurer også på hvordan eg måler for og finne ut om stempelringene må byttes? Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2014 Lagrene ser fine ut. Er dette en 1.6 16v ville jeg byttet stempelringene, er jo en kjent sak at disse motorene bruker mye olje pga slappe ringer. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2014 Ja glemte og skrive hvilken motor det er, dette er 1.6 16V ATN. Stempelringene skal byttes men siden eg får billige deler på jobb bytter eg alle rådelagerene, alle stemplene har riper på baksiden som på bildet det er også noe riper i sylindrene. Tenkte og hone sylinderene siden eg kjenner ripene litt når eg skraper på de med neglene, rådelagerene ser litt verre ut enn hva bildene viser. Takker for svar, er første gang eg overhaler veiv og stempler så skal bli spennende om motoren starter når eg er ferdig :) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2014 Eg ser att Oljesilen som går fra pumpa ned i bunnpanna er nesten heilt full i dritt, lurer på om det er noe annet som bør sjekkes i den forbindelse har åpnet opp oljepumpen og bortsett fra litt fastbrent olje ser det greit ut. Eg tenkte eg skulle rense olje kanalene i blokka og toppen er det noe eg kan bruke for og få renset de skikkelig og evt hvor de selger sånt? Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2014 Oida, denne motoren kan ikke ha fått mye vedlikehold. Her må alle oljekanaler sjekkes/stakes opp. Det kan jo være grunnen til at stemplene er såpass stygge. Tror faktisk jeg ville byttet alle råde og thrust lagre når resten ser såpass stygt ut.. Ps: for å rengjøre stempelringsporene i stemplene for koks (om du ikke har stempelringcleaner da..), knekk en gammel ring i to og gjør rent med den.. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2014 Denne motoren har overholdt alle servicer men det er long life service, det var vel sånn att mange valgte og blei anbefalt LL service og her ser du hvordan motoren blir etter 236 000km. Har bestilt nye råde og thrust lager skal også bytte ventilstyringer og kansje eksosventilene, skal også bytte stempelringene og hone sylinderene. Det som bekymrer meg mest er topplokket og de "foringene" der kammene sitter inni, kan man måle avstanden mellom kam og disse "foringene" med føleblad?. Vett ikke heilt hvordan eg skal forklare det med kammene men det er det runde sporet som kammene står i. Takker for svar :) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.