Gå til innhold

Golf vr6 starter ikke.

Ranger emnet


Kim Arild

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en golf 3 vr6 som ikke vil starte, det er strøm men når jeg skal vri om tenninga så skjer det ingenting, verken klikk eller at den prøver og starte, bilen kan stå 1 dag eller 2 og hvis jeg prøver og starte da så kan den starte. Hvis jeg dytter den for og få start så holder det ikke bare med og sette den i 1 eller 2 gir jeg må rett og slett vri om tenninga ( mens jeg er i fart) så kommer den, kan det være tennplugger, startmotor, startrele eller hva det heter eller om det kan være noe annet. Prøvde og se på forumet for dette problemet men fant ikke noe så håper at det er noen som vil hjelpe meg med råd og tips, og om det eventuelt er noen her som har vært borti problemet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er og få målt om det kommer styrestrøm fram til starteren. Om det er det når du vrir om til siste hakket så er starteren din deffekt. 

Om det ikke er strøm der så er tenningsbryteren din deffekt. 

Styrestrømmen er den tynneste ledningen som går inn på starteren. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoop_g : nei har ikke prøvd og å kjøre strøm rett på startmotor, kan ta og prøve det, jording har jeg sjekke og så vidt jeg vet, så var det i orden der.

 

Opeldude: Hmmm ja må få sjekket om det kommer styrestrøm fram til starteren så da blir det et prosjekt i dag;)

 

Men er det ikke rart at bilen kan plutselig starte og hvis jeg må dytte den så må jeg vri om tenninga i fart??

 

I går så starta den ikke i det hele tatt og klarte og sette bilen fast i snøen så klarte jo da selfølgelig ikke å dytte da men prøvde og starte den før jeg dro på jobb i dag så kom den med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår