Mondeo V6 Skrevet Februar 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2014 Hei ja er spesielt det interiøret ifølge albjerk. Skulle bestille non interiør deler men seff er alt ugått. Er orginale recaro. Betalte 2600 for clutch og sving hjul. Så tror jeg fikk en bra pris :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet Februar 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2014 Er Dhl express Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sebb93 Skrevet Juni 30, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2014 Hei! Kan du sende meg link til intercooler kittet du kjøpte og downpipe + eksosen ? skulle gjerne hatt dette selv! :) har en GTI selv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet Juli 19, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2014 Hei, intercooler kittet ble kjøpt fra Ta Technix. Downpipe og eksosen ble kjøpt på bs bildeler :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet September 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2014 Ja da har man i helga, vært å fått målt opp og tegnet hvordan anlegget skal bygges. Fikk samtidig sota rutene og montert 20"Jævli breie de felgene, 9x20 ET30 med 245/35-20 dekk. Så litt spent på hvordan det går med senk.Legger ved noen bilder. Kommer flere når senk,rust og biltereo prosjektet er i havn.Noen synspunkter ang felg,soting ?Rust flekker på bildet skal fjernes.På dette bildet, ser man tydelig at felgen er litt i breieste laget :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet September 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2014 Etter litt frem og tilbake, blir bilen levert inn til flekk lakkering ,Hellakeringen blir tatt til våren. Men nå er all rust ihvertfall fjernet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet September 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2014 Så fikk jeg hentemelding på disse. Stubby mirrors japan style. Så blir levert lakkereren sammen med bilen på Mandag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet September 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2014 Da har man vært å planlagt stereo . Ble et lite møte og tenking rundt hvordan bilstereo prosjektet skal bli og litt tillpassing og måling.Blir jævli trangt baki Golfen. Batteripakke,splittere og forsterkere til frontsett blir gjemt i brønn.Så kommer det en plate over som det skal lages luke i for å komme til vist noe skulle skje. Forsterkeren blir felt inn bakpå kassa mot seterygg. Dette for å få mest mulig mellomrom og luftsirkulasjon. Plata som i gulvet over brønn,får innfrest kabelgater til strøm,phono etc. Så alt blir skjult. Så tror detta kommer til å bli helt Konge :-)Her er reservehjul og alt annet fjernet.Kasse prøvemontert, 2x15" skal spille bakover. Så bakluke og diverse, støydempes med dynamate. Ble slissa port for renest og mest mulig dyp bass.: rock :Kasse tillpaset, slik at orginal hattehylle kan brukes for å skjule mest mulig av anlegget for innsynSkal inn 2 av disseForsterkerFrontsettJL Audio ZR525-CSiForsterker til frontsettJL JX360/41 stk Stinger SPV44 Power batteri1 Stk STINGER 2150Strøm kabler osv der blir alt også stingerHovedenheten blirAlpine INE-W987D Helt ny modell som kom i gårKommer med flere bilder når bilen er ferdig lakkert og under montering av stereo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet September 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2014 Bilen er nå fri for fæle rustflekker. Som nevnt tidligere, så kjører jeg nå med 9x20" Inpress 30 med 245/30 dekk. Tror senk blir et problem. Subber allerde nedi skjermer uten senk når jeg har litt fart over for eks fartshumper.: eek : Så skal det noen kg bilstereo baki også. Trenger stive dempere ala Koni eller bilstein. Eller er det noe annet å anbefale som er stivt om fy. Tror demperne på bilen har gjort sitt. Aldri byttet tidligere.Tar imot tips og forslag :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet September 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2014 Fikk japan speilene i dag, fjernet vinduspusser bak og stubby antenne monter. Ser mye bedre ut.Så fikk jeg en kjedelig overraskelse, peilet olje og det var lite for å si det forsiktig. Noe jeg syntes var rart da det ved siste peiling forrige uke var nok olje. Så dro ned på Vidars autorep. Der ble det oppdaget sprekk i bunn panne ved oljeplugg og mye lekasje og søl. Enden på visa ble å bytte bunn panne og olje. Så da forsvant det 6 300.- fra konto. Kjedelig når man er midt oppi stereo bygging. Men men.Legger ved noen bilder av dagens økt. Som besto i å dempe dørene på golfen og begynne kabeltrekking. Blir en god del meter kabel med dette oppsettet.Å demontere blekket for å dempe døra er drittjobb, men når man først var i gang, gikk det greit. Har tidligere byttet plata i førerdøra, da den hadde plastklips som var knekt ,byttet da til alu klips av nyere type. Så var litt nedtur å åpne passasjer siden og oppdage at det var de gamle plastikk klips driten der. Og den ene var seff knekt. Så da må den plata også byttes.Vel nok preik, dørene er nå dempet med Dynamate og ørten tusen plastdeksler er demontert og x antall meter kabel trukket. Fredag er det tilbake, og montere frontsett og begynne montering av batteripakke og alt annet som skal i reservehjuls brønn.Dette blir et gjennomført bygg så er spent på sluttresultatet.Her har vi begynt å trekke kabler og dempe dør førerside. Delefilter til frontsett blir montert bak i hjulbrønn for å spare plass i dørene.Dør passasjer side demontert og klar for trekking og dempingDør ferdig dempetKommer flere bilder når speil er lakkert,montert og Fredagens økt på Bilstereo fronten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet September 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2014 Er ellers montert Miltek 3" Downpipe og fjernet catalysator. 2.5 " eksos rustfritt fra downpipe og bakover 3" Alu rør til luft ,med stort filter montert i luftintak i front fanger Skal bygges mere stereo i helga så følg med :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 4, 2014 Rapporter Share Skrevet September 4, 2014 Merker du stor forskjell etter du har fjernet katalysator?, sitter og lurer på om eg skal gjøre dette selv om eg kun har sugemotor. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet September 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2014 Ja jeg merket stor forskjell. Problemet ditt, er om du har modellen etter 1999. Da kom det 2 lambda følere. En på downpipe og en etter midtre potte. Jeg hadde kun den på downpipe. Blir mye kødd med motorstyringen om det mangler. Enkleste er å heise opp bilen og se under. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 4, 2014 Rapporter Share Skrevet September 4, 2014 Er ikke til golfen den skal eg selge, er på Alfa romeo 156 2.0TS og den har kun 1 kat og ei lambda sonde. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet September 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2014 Ja da er det bare å fjerne den. Eneste er, at på Eu er det tvilsomt om det blir godkjent pga for høye avgasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg