Gå til innhold

Starter ikke, verksted skjønner ikke hva problemet er. Micra 2001-modell


piasawa

Anbefalte innlegg

Jeg har samme problem som det en annen Micra-eier beskriver her: http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2056553272

Jeg har byttet batteri 3 (!) ganger og bilen har vært på service. Alle tester ble tatt og bilmekaniker fant ingen feil.

Det er akkurat som om bilen starter når den selv vil. Det startet i sommer så det har ingenting med temperatur å gjøre. Den kan svikte uansett om det er pluss- eller minusgrader. 

Noen som har vært borti noe lignende? Diagrammet i linken skjønner jeg ingenting av, hvor finner jeg disse koblingene?

På forhånd takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrudd på en caddy i det siste. Der var det motorstyringa som tullet. Var kald loddinger / svikt i elektronikken som gjorde at den startet og gikk som den selv ville. Resten av bilen tullet også. Alt ble bra da jeg fikk tak i ny motorstyringsenhet. Så om du har en motorstyring i bilen din, så kanskje prøvd en ny/annen?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen-kroners spørsmålet, har du hatt den hos merke forhandler?

 

Jeg har en gjentakende følelse av at frittstående verksted har lite/dårlige kunnskaper vedrørende feilsøking. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har kun hatt den hos Snap Drive. Trodde feilsøking var feilsøking jeg.. Men ja, får vel ta en tur til Birger N Haug og se om de finner ut av det. Denne bilen begynner å irritere både meg og lommeboka nå. Gikk som ei kule i et halvt år og plutselig lever den sitt eget liv, uten at jeg forandret kjøremønsteret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår