Gå til innhold

lekker diesel etter dieseltilsetning

Ranger emnet


andre78

Anbefalte innlegg

Tappa dieselfilter for vann. den jobben gikk greit. men så fylte eg på sånn dieseltilsetning fra qmi som skulle rense drivstoffsystemet.

gikk 2 dager så lekker det diesel ned på motoren fra den dieselblokka rett ved der reima er. og dryppe 1 dråpe ca hvert 2 sek.

ikke bra.

har tilsetningen rensa så mye att det lekker?

ser ikke kor akkurat det kommer fra. komme fra en plass eg ikke ser.

noen tips kor den kan leke?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle stå det dryppe 1 dråpe hvert 12 sek.

se 1 bilde. drypper rundt hele, mest i bakkant. på boksen der en deler den. mellom den ene 6 kant skruen og torxskruene. pipler ut der.

noen som har vert borti detta?

er det en gåen pakning? bare å bytte eller smøre på noe?

 

kan det ha en sammenheng med at eg drenerte vannet fra dieselfilter? at det har blitt noe feil.

eller kan det være for eg fylte på slik dieselbehandling? at det rensa alt og da lekker det lettere?

 

var ikke noe før eg gjorde dissa tinga...

 

er jo heller ingen som har en slik rektangulær (fransk sa noen) 6 kant pipe heller.

får neppe låne av Audi møller.... grrrrrrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye søk på nettet,youtube og kontakt med ett dieselpumpefirma så har jeg funnet ut ke som må gjøres. og korfor.

 

ANBEFALER ALLE OG IKKE FYLLE PÅ NOE DIESELTILSETNING. hvertfall ikke QMI sin. renser for godt og gjør at dieselen blir enda tynnere/glattere. som igjen vil si lekasje i finmekanikken til dieselpumpa.

en ting som faktisk kan gjøre at pakningene utvier seg igjen og det blir tett er å fylle biodiesel på bilen. (sjekk først om din bil kan fylle dette) min kan :)

fant ei side som viser hele prosessen med hvordan en bytter pakninger og slikt til hvordan biodiesel tetter en diesellekasje... skal prøve seinere å få lagt det ut.

 

men jeg har bestemt at jeg skal fikse pakningene og justere pumpa og la ett firma gjør det. fikk ett bra tilbud fra minges.no på 2000 for jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår