Gå til innhold

Sentrallås trøbbel

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Da var det vist min tur med sentrallås trøbbel på bilen, det startet med att eine døra bak ikke ville åpnes opp uansett hva eg prøvde på.

Låsetappen går opp når eg drar i åpneren inne i bilen men døra går ikke opp og nå har det samme skjedd med den andre døra bak.

I tillegg vil ikkje bagajeluka åpne seg uten att eg åpner manuelt med nøkkel, så begynner vinduene og tulle ingen vinduer vil åpne seg opp men det kommer klikk i førerdøra når eg prøver og åpne/lukke dørene.

 

Skal se om eg får lese ut feilminne i morgen men vil tro dette er komfortmodulen som er øydelagt, kan vel bruke ein komfortmodul fra høggeren rett i min uten programmering om dele nr er likt?.

Merker også att kupelyset ikke går av med ein gang dørene blitt lukket men det går nå 10sekunder før det slukker, tidligere har ikke kupelyset kommet på når eg åpner førerdøra men det virket på alle de andre dørene.

Vist mikrobryteren i dørlåsen forteller "bilen" att døren er åpen nekter den da "bilen" og åpne døren?.

 

Skal legge ut feilkodene her når eg får tatt diagnose på bilen.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag e det blitt verre, nå virker ikke varme til speil på førerdøren og sentrallåsen låser ikke førerdøren lenger.

Eg får åpnet alle vinduene unntatt i førerdøren, men da må eg åpne med bryteren som er på dørene ikke med den som styrer alle vinduene i førerdøren.

Skal bort på høggeren og se etter litt deler i dag, det er så mye arbeid og bytte dørlås på denne bilen så håper nesten att det kun er komfortmodulen som tuller.

Takker for svar :)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg fått tatt diagnose og får opp følgende feil:

 

0531:Can grensesnitt til komfortstyreenhet i nøddrift.

Det var også ein annen kode som sa att komfortstyreenhet er defekt men den slettet eg og så kom den ikke opp igjen.

 

0536:Dørstyreenhet passasjerside bak blokkert/uten spenning

Denne koden har alle dørene

 

03A1:sentrallåsenhet passasjerside feil utstyr

denne kommer også opp på førerdøren

 

Det er også kode på flere ting i dørlåsen på førerdøren, i tillegg er det kode på bakluke bryter gir signal som er uforståeligt.

Rekner med att det er komfortmodul og dørlås som er øydelagt, har bestilt ny dørlås og skal se om eg finner komfortmodul på høggeren.

Dørene bak er gått i anti Theft modus står det inne på eine modulen i diagnoseapparatet og der fekk eg deaktivert eine døra bak, når den va åpne tok eg ut sikringen til sentrallåsen så nå kommer eg i alle fall inn eine døra bak.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eg fått byttet Komfortmodulen men det er heilt likt, skal bytte låsekassen i førerdøra på mandag men tror ikke det er den som forårsaker alle disse feilene.

Kommer på att eg har montert nye høytalere og strekt strøm/signal kabler til bagasjerommet det kan jo være eg har vært uheldig og montert noe slik att noen av lednng til komfortmodulen har begynt og skrape i noe.

Byttet også vindusheis i førerdøra men alt ser bra ut der, noe av det første som sluttet og virke var vindusheisen i førerdøra den gir bare ett klikk og nå virker ingen av vindusheisene.

Skal prøve og gå over alt på mandag får bare håpe eg finner ut av dette :)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og leser litt så finner eg att koden eg har:01329 kan tyde på att can high eller can low ledning kan være kortsluttet det står også att det kan være ein av låsekassene som har feil eller kortslutning.

Noen her som vett hva disse can high/low gjør, forstår att disse går fra komfortmodul til dørlås men er det de som åpner og låser bilen?.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk eg ordnet 3 av dørene i alle fall, eg koblet av kontakten til høyre bakdør og da virker alt på de andre dørene.

Er det noen som har erfaring i og låse opp dør som har gått i vranglås?, hørte noe om att møller borer hull i dørtrekk og platen bak for og få åpnet døren mekanisk.

Dette problemet skal komme av att noe fryser inne i låsekassen sånn att det brekker sies det av noen men det kan ikke være tilfellet for da hadde eg ikke fått fikset den andre døren bak.

Skal på høggeren og få tak i ny låsekasse og dørtrekk og så får eg knuse dørtrekket som står i bilen nå, skal legge ut ein post her på tråden når eg finner ut hva som forårsaker dette problemmet.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får opp noe feilkoder, rekner med det er noe feil i bakluken da eg kke får den til og virke igjen.

 

18 Faults Found:
00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D)
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

00948 - Shareware Version. To Decode all DTCs
28-10 - Please Register/Activate - Intermittent

01329 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

01328 - Convenience System Data Bus
35-10 - - - Intermittent

01335 - Shareware Version. To Decode all DTCs
49-00 - Please Register/Activate

01334 - Shareware Version. To Decode all DTCs
49-00 - Please Register/Activate

01333 - Door Control Module; Rear Left (J388)
49-10 - No Communications - Intermittent

01332 - Shareware Version. To Decode all DTCs
49-10 - Please Register/Activate - Intermittent

01331 - Shareware Version. To Decode all DTCs
49-10 - Please Register/Activate - Intermittent

01389 - Tailgate Open Switch (F124)
29-10 - Short to Ground - Intermittent

01141 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate

00932 - Shareware Version. To Decode all DTCs
62-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
35-10 - - - Intermittent

00943 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

01358 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00912 - Window Regulator Switch; Front Left (E40)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00913 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00914 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse kommer etter sletting men inne på ross Tech finner eg ingen info om flere av kodene.

3 Faults Found:
01335 - Drivers Seat/Mirror Position Control Module (J543)
49-00 - No Communications
01334 - Shareware Version. To Decode all DTCs
49-00 - Please Register/Activate
01141 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg meinte att eg ikkje fekk opp kodene i ross Tech sitt wiki for feilkoder på nettsiden deres :) , var på olas og hentet ny motor og brytere til lås og ny åpner i bakluken da dette er veldig utslitt på min.
Eg tok også og kjøpte ny motor uten girkasse som eg skal overhale toppen på.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår