torgeir øvsthus Skrevet Januar 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2014 Audi a6 1.9 tdi automat har bytt girkasse i den for gamle blei kjørt tom for olje av gamle eiger. men etter det vil ikkje kickdown en funke heller ikkje vil den gire i D er det meire som att den er i 3 gir og vill ikkje ned eller opp men funker fint viss eg tek den i 1 eller 2 men ikkje i D og bruker jevli masse diesel når den ikkje får inn 4 giret håpper det er noen som kan hjelpe meg me problemet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 Satt på samme type kasse som gamletypen (girkassekoden lik)? Du kan prøve å sette over multifunksjonsbryteren fra den gamle (om det er en slik på din). Feilkoder kan du også lese ut. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeir øvsthus Skrevet Januar 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 ja er satt inn lik som sto i men kor er den multifunksjonsbryteren på girkasso då?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 ja er satt inn lik som sto i men kor er den multifunksjonsbryteren på girkasso då?? Som jeg skrev, dersom det er en slik på din, noe heller ikke jeg vet da du ikke opplyser om hverken årsmodell eller girkassekode Det du kan er å ta en diagnose. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeir øvsthus Skrevet Januar 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 ok det e ain 1998 mod 4b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 Jeg tror den ville gått i nødmodus hvis multifunksjonsbryteren var defekt, noe det kan virke som siden den blir i 3. gir når du velger "D"Er dette en tiptronic kasse hvor du kan tvangskjøre den i et bestemt gir?Girkassekode er det beste. Som Quattro73 skriver, få tatt en diagnose. Det vil avsløre om det er problemer med multifunksjonsbryteren. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 Nr. 4 i bildet er multifunksjonsbryteren hvis du har 4 trinns kasse. Nr. 7 i bildet er multifunksjonsbryteren hvis du har 5 trinns kasse. Hvis du har den gamle girkassa enda kan du bytte om multifunksjonsbryteren bare for å ha prøvd det, men jeg anbefaler å ikke kjøpe noe nytt før du har tatt en diagnose.Vet du hvor langt byttekassa er gått og om den har fått godt vedlikehold? Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeir øvsthus Skrevet Januar 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 ca 230 000 km hadde den bytte kassa gått kjøpte kassa å nbfbildeler dar sto da att kasso var kvalitet A meira veit eg ikkje ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeir øvsthus Skrevet Januar 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 er ikkje tiptronic kasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeir øvsthus Skrevet Januar 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2014 har fått tak i den multifunksjonsbryteren som stå i gamla girkasso skal sjå om eg får bytt den i morgo men må eg sletta noko før att den skal gira normalt att e ikkje so flink med automat ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2014 På C4 holder det å koble fra batteriet i en 15-20min, men tror det er blitt mer avansert på C5.Det er verdt å prøve, men kan hende du må inn med diagnoseapparat og slette feilkoden(e). Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeir øvsthus Skrevet Januar 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2014 ok takk for svar ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeir øvsthus Skrevet Februar 8, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2014 har fått bytta den men var ikkje noken feil og slette ka må eg gjera for og få den til og gira då ta ain diagnose eller noko? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2014 Som nevnt, å ta en diagnose er alltid et lurt sted å begynne, uansett feil. Kommer det ingenting opp så er nok feilen av ren mekanisk art. Er det nøyaktig samme girkassekode på den gamle og den nye girkassen? Husk at ECU for girkasse mest sansynlig ikke er kompatible dersom girkassekodene ikke er de samme. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeir øvsthus Skrevet Februar 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2014 ja da e samma nummeret på girkassa men fant ikkje noko med feil søker etter att eg hadde bytt multifiksjons brytaren eller må da brukast data til det??;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.