ches32 Skrevet Januar 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2014 Hei har kjøpt en 318 e46 for noen uker siden, fra en bilbutikk, fikk den for 20k så forventet ikke allverden, bilen virker som er i god stand generelt, men oppdaget nå nylig at den bruker omlag 1 liter olje på 100km hvis man kjører disse 100km sammenhengede - langtur, dette er jo helt uakseptabelt ! Jeg får mest sannsynlig ikke solgt bilen heller med så høy oljeforbruk, så da lurer jeg på om jeg kommer noe vei ved å prøve å heve kjøpet? Og hvordan jeg eventuelt går fram ? ps. den bruker nesten ikke olje hvis man kjører kortturer, bare på langtur det er så ille, noen som har peiling hva dette kan skyldes og eventuelt hvor mye det koster å fixe. Takk på forhånd. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2014 Ryker det blått av den da? Lekkasje? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ches32 Skrevet Januar 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2014 Ryker lite, har ikke sett noe lekkasje heller, hadde den på eu kontroll, og blei med inn og skjekka sammen med mekanikeren, så ingen olje lekkasje, men det er sånn beskyttelses plate under bilen, skal sjekke nærmere etterhvert. Sverre E Olsen reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Januar 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2014 Kan også gå i turboen. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Januar 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2014 Hva olje har du på bilen? Kanskje du burde bruk en tykkere olje.....? Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ches32 Skrevet Januar 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 Ingen turbo på den Bruker 5-40 som er anbefalt, fyller på biltema da siden den bruker såpass. Skal prøve på det. Ingen som har hevet kjøpet før som vet hvordan man går fram? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Januar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 Du kan jo starte med å spørre (ev. forlange) selger om han vil ta bilen tilbake........................................ og se hva han sier......... Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 Altså, du har fått en bil for 20k, så ikke forvent å få ett smykke av en bil, men jeg forstår frustrasjonen. 1ltr/100km, hvis den forbruker olja burde den ryke noe jævli, hvis det ikke ryker eller lukter brent olje, lekker den. Se etter flekker på våt asfalt eller legg en tørr avis under/parker på en tørr plass og la den gå litt på tomgang, titt etter lekkasjer. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2014 Kan også gå i turboen. På en bil uten turbo??? EaglePilot og Rsele reagerte på dette 2 Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Januar 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2014 Ryker det blått viss du kjørar ned ein lange og bratte bakke utan å gi gass? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Januar 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2014 På en bil uten turbo??? Et tapelig innlegg. Jeg foreslo turbo 1. januar, mens det forst 2. januar ble opplyst at bilen ikke har turbo. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg