bolle100 Skrevet Desember 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2013 Hei:) Har et problem med min vr6, har netopp byttet girkassa og etter det vil den ikke starte. Måtte bruke startbooster når eg skulle prøve å få start på den ijen, å da blei hjernen brent:/ Så eg har byttet den ut med hjernen fra delebilen, som har coilpack, min har coil, har de noe å si? Nå får eg bare gnist på 2 plugger, nr1 og nr 6 Har og prøvd men en anna veivakselsensor og relee 109 men ingen forskjell. Og clutch pedalen går nesten rett i gulvet å virker ikke:S kan d ver luft i systemet? noen kloke sjeler som har noe råd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2013 Du kan ikke sette over deler fra en motor med et helt annet tenningssystem, at du ikke får gnist på alle pluggene sier sitt ;) Få tak i riktig ECU og bruk std coil, da vil ting fungere. Luft clutchen så får du clutchpedal, luftes som bremsene. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bolle100 Skrevet Desember 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2013 Ja tenkte meg d kunne vere hjernen som ikke var samme :p Noen som har eller vet om noen som har en hjerne med nr 021 906 258 A eller kor eg kan få tak i det? Koster vel en formue vist man kjøper den ny:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2013 Vet du helt sikkert at den andre er ødelagt da? Bør da tåle bruk av startbooster. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bolle100 Skrevet Desember 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2013 Ja ganske sikker, åpnet den opp å man kan se at det er en liten runding som er brent og d lukter brent elektronikk:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2013 http://www.bildelsbasen.se/?index=default&link=list&searchmode=3&query=021906258A Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bolle100 Skrevet Desember 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2013 Takk:) Da får eg prøve det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bolle100 Skrevet Januar 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2014 Da har eg fått ny hjerne og da startet den:D Men den ryker unormalt mye, tror ventiltetningene er gåen, noen som vet om di går å skifte uten å ta av toppen? Lurte også litt på hvilken olje som skal på girkassa, kjøpte en på biltema og fylte på når eg tok en testrunde:p Det er denne http://biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Hydraulik--og-Transmisjonsolje/Transmisjonsolje-helsyntetisk-75W90-36997/ Er det rett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg