Jump to content
Bilforumet.no

Rate this question

Question

Hei.

Jeg lurer på om noen av dere vet kostnader for å få styrt webasto med gsm. Bilen er en 2008 modell xc70 d5 automat. Har lett litt rundt uten å finne ut av hvordan dette løses på en ok måte til en ok pris. Noen som kan komme med noen råd til meg?

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Volvo kunne ikke stille med noen løsning på dette... Hadde tro på at de hadde noe men dyrt men kan kun bygges om til fjernkontroll sa de? Går det an å bare sette imellom den som er i linken ovenfor så fungerer det supert?

• 0

Vel! Jeg har ikke testa det selv, men det går jo ann å sende avgårde en mail til produsenten da. Eller de som har den siden, de kan helt sikkert engelsk. :D Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg mer detaljert.

• 0

Takker uansett. For meg så ser jo det her bra ut. Er jo usikker på hvordan det funker opp mot bilen. Må en programmere om noe i bilen eller ei?Kan jo snart ikke skifte dekk før at en inn å få ny progrmmvare:)skulle jo tro siden en har bryter inne i bilen så skulle dette gjøre samme nytten.

• 0

Var inne på tanken om å montere opplegg til fjernkontroll i en bil som kun hadde tidsur.
Det skulle bare plugges inn i det eksisterende nettet, kan ikke tenke med det vil bli noe annerledes med GSM styring, bortsett fra at du må ha ett sim-kort smile.gif

Ingen programmering nødvendig.

• 0

Ja trodde også det bare var å koble i... Fikk beskjed av merkeforhandler at de ikke kunne hjelpe med å få styring over mobil. Hørte med et webasto verksted og de kunne kun ordne om jeg allerede hadde fjernkontrollstyring. De sa dette måtte ordnes av merkeverksted. Sååååeeeee kanskje ikke mulig å få gjort dette? Ingen som vet?

• 0

Siden du ikke har fjernkontroll fra før, er det kun volvo som kan oppgradere til fjernstyring.

Dette pga at varmer er canbus-styrt, og derfor kan man kun gå inn med originaldiagnose.

Deretter kan du oppgradere videre fra fjernstyring (T91) til GSM-start.

Så det er fult mulig, men en tung og delvis dyr løsning.

• 0

Jeg har styrt min webasto med en slik en : http://www.ebay.com/itm/SIMCARD-OPERATED-SWITCH-GSM-REMOTE-RELAY-MOBILE-PHONE-REMOT-/321113804173?pt=UK_BOI_FarmingEquipment_RL&var=&hash=item4ac3dfcd8d

Webastoen starter ved å få +12VDC fra timeren. Det går kun tre ledninger til timeren ( +12V, GND, og Signal+12V) . SMS styringen kobles på signal +12V fra timeren. Superenkelt og fungerer utmerket.