emto55 Skrevet Mars 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2014 Husk å måle før du lasker slik at du ikke lasker feil og i verst fall dreper ECU. Hva skal jeg måle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emto55 Skrevet Mars 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2014 -Eller forresten,-jeg trenger ikke laske diagnosekontakten da jeg bruker sikring i bensinpumpereleet når jeg stiller tenningen . . . eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 29, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2014 Les hele tråden jeg linket til i forrige innlegg, der har jeg skrevet hva og hvorfor Enten har du 2x2 diagnoseplugger, eller så har du sikringsholder i bensinpumpereléet. Har du sistnevnte så sett en fungerende sikring i reléet når motor er varm, alt som trekker strøm skrudd av (lys, vifte osv). Vri fordeler til du har 15-16 grader fortenning. Det er grademerking på svinghjulet. Har du 2x2 diagnoseplugger så skal du laske mellom MINUS i svart plugg og diagnoseuttak i beige/grå plugg. Rød strek merket med LASK på bilde under, se bort fra de andre ledningene til motstand og LED i ditt tilfelle. Alle pluggene har noen hjørner som er skrådde slik at man ser hva som er 'opp og ned'. Før du lasker så måler du at du hvor du har minus i svart plugg. Skal være den som jeg har merket på bildet over, men greit å måle for å være sikker. Einar reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emto55 Skrevet Mars 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2014 Jeg har sikringsholder i bensinpumpereleet. Godt å få bilen på veien igjen. Har savnet lyden i rekke-femmeren :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 30, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2014 Femmerlyden er nydelig den, men med feil tenning kan du fort miste mye effekt, samt at motor ikke har det så veldig bra Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg