Jump to content
Bilforumet.no
nofuel

Motorvibrasjoner endte med motorstopp!

Rate this topic

Recommended Posts

Hei! 

Fikk nettopp motorstopp på min VW Bora 1,9TDi. Å håper noen kan hjelpe meg å finne ut hva det kan være?

For en stund tilbake fikk jeg vibrasjoner i motoren og mistet all momentet. Vibrasjonene ble bare værre og værre for vær km.

Ble fortalt at det var svinghjulet som var på tur til å ryke, og at dette var en typisk feil på VAG. Bestilte så nytt singelmasse svinghjul å clutch( http://www.ebay.com/itm/261313652651?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 ). 

Byttet dette her om dagen, å tok min første kjøretur idag. Virket som alt var helt i orden, helt til bilen fikk motor temp (90 grader). Da kom ristingen tilbake. Jeg kjørte en stund å fikk ikke mer enn 80kmt på bilen. Bestemte meg for å svinge inn på en parkeringsplass å snu å kjøre hjem igjen. Men da jeg stoppet å girte i revers, stoppet motoren.

Er ikke batteriet, for bilen har strøm til lys og alt annet. Når jeg vrir om tenningen, skjer det ingen ting. Ingen feilkoder eller noe.

Noen som har opplevd lignende? Håper noen kan hjelpe :-)

mvh Stian

 

litt info om bilen

VW Bora 1,9TDi 101hk 2002mod

202 000km

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Høres ut som et motorhavari hvor motoren har låst seg. Nettopp opplevd det samma selv. Veiva røk og motor låste seg fullstendig.

 

Prøv å rull den ned en bakke i 5.gir mdd clutchen inne. Slipp clutchen sakte. Dersom motoren ikke går rundt da, men hjula låser seg så er det motoren din :-)

 

Nettopp bytta motor i passaten min etter samme problemet. Begynte også med en stygg vibrasjon med tilhørende stygg lyd. Bilen ble tungkjørt og den stoppet helt under et girskifte.

 

Men med min flaks så var jo toppakninga gåen på den nye motoren jeg kjøpte så da fronten var ferdig montert så var det av med den igjen.

 

Men går alt på skinner tar et motorskifte ca 10 timer med effektivt arbeid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byttet til singelmasse svinghjul å clutch, men fortsatt samme problemet.

Leverte inn til merkeverksted for å få en liten peilepinne hva som var galt.

 

De sa at det var ulyd fra girkassen, og de anbefalte å bytte den. Tuboen var gåen og en pumpedyse. 

reprasjoner for 58 000,- inkl arbeid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.