Jump to content

Motorvibrasjoner endte med motorstopp!

Rate this topic


nofuel
 Share

Recommended Posts

Hei! 

Fikk nettopp motorstopp på min VW Bora 1,9TDi. Å håper noen kan hjelpe meg å finne ut hva det kan være?

For en stund tilbake fikk jeg vibrasjoner i motoren og mistet all momentet. Vibrasjonene ble bare værre og værre for vær km.

Ble fortalt at det var svinghjulet som var på tur til å ryke, og at dette var en typisk feil på VAG. Bestilte så nytt singelmasse svinghjul å clutch( http://www.ebay.com/itm/261313652651?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 ). 

Byttet dette her om dagen, å tok min første kjøretur idag. Virket som alt var helt i orden, helt til bilen fikk motor temp (90 grader). Da kom ristingen tilbake. Jeg kjørte en stund å fikk ikke mer enn 80kmt på bilen. Bestemte meg for å svinge inn på en parkeringsplass å snu å kjøre hjem igjen. Men da jeg stoppet å girte i revers, stoppet motoren.

Er ikke batteriet, for bilen har strøm til lys og alt annet. Når jeg vrir om tenningen, skjer det ingen ting. Ingen feilkoder eller noe.

Noen som har opplevd lignende? Håper noen kan hjelpe :-)

mvh Stian

 

litt info om bilen

VW Bora 1,9TDi 101hk 2002mod

202 000km

 

Low hurts

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Høres ut som et motorhavari hvor motoren har låst seg. Nettopp opplevd det samma selv. Veiva røk og motor låste seg fullstendig.

 

Prøv å rull den ned en bakke i 5.gir mdd clutchen inne. Slipp clutchen sakte. Dersom motoren ikke går rundt da, men hjula låser seg så er det motoren din :-)

 

Nettopp bytta motor i passaten min etter samme problemet. Begynte også med en stygg vibrasjon med tilhørende stygg lyd. Bilen ble tungkjørt og den stoppet helt under et girskifte.

 

Men med min flaks så var jo toppakninga gåen på den nye motoren jeg kjøpte så da fronten var ferdig montert så var det av med den igjen.

 

Men går alt på skinner tar et motorskifte ca 10 timer med effektivt arbeid.

-Audi 80 Avant `94

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Byttet til singelmasse svinghjul å clutch, men fortsatt samme problemet.

Leverte inn til merkeverksted for å få en liten peilepinne hva som var galt.

 

De sa at det var ulyd fra girkassen, og de anbefalte å bytte den. Tuboen var gåen og en pumpedyse. 

reprasjoner for 58 000,- inkl arbeid.

Low hurts

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Marius T
      Jeg har en Renault Laguna 2003 modell Bensin. Gått 186476 km
      I det siste har bilen min begynt å tikke, usikker på om det er ventilene som må byttes. Toppakningen er fin, det er ingen tegn til lekkasje fra ventilene. Men har noe oljelekkasje.
       
      Jeg legger ut en liten video så det et enklere for folk om de vet vet hva som er problemet. Men hadde også vært fint med en guide hvordan dette kan fikses?
      Høres ut som en Dieselmotor.
       
      https://files.fm/u/9e6wfjhmb
    • By AudiA52010
      FullSizeRender.mov FullSizeRender.mov Hei! Har en Audi A5 2.0L diesel quattro  fikk problem med den i dag, når jeg starter bilen og tar ut clutchen så rister det VELDIG, rister også når den er i fri, hører det på videoene jeg legger til.  Lurer på om noen kan si noe ut ifra bare dette? Og eventuelt hva som er normalt å betale for å reparere det. 
       
       

      FullSizeRender.mov FullSizeRender.mov FullSizeRender.mov IMG_4536.MOV
    • By Tinka3303
      Det er en ulyd i motoren men vet ikke helt hva som er årsaken! Trenger hjelp med å finne ut av det! Lytt å fortell gjerne hva du tror det er! (Er ikke registerkjedet, byttet det nylig) 
      Info: BMW 1-serie 118d n47 motor 2007 modell 

      FullSizeRender.mov
    • By kh-audia6
      Hei,
      Har en Volvo V50 1,6D 2005 modell som humper å går, men har i en god stund opplevd "tikkelyder" fra omkring motor. Opplever det ikke som ventiler eller løse dyser.
      Lyden er ikke konstant, men kommer og går litt...enkelte ganger hører jeg det godt når jeg kommer inn mot kryss/rundkjøringer og når jeg parkerer, når turtallet avtar.
      Eller merker jeg ingen ting på bilen driftsmessig, starter og går nokså godt.
       
      Noen som er kjent med dette problemet? og kanskje har funnet løsningen?:)
    • By Volvo v50 2010
      Hei, jeg kjøpte en Volvo v50 2010 modell, 1,6 diesel for akkurat 14 dager siden. Første uke kjørte jeg den ca. 250+ kilometer, hovedsaklig turer på 60km pluss. Ingen tegn på problemer, ingen varsellamper, ingen ulyder eller nedsatt motorkraft. Deretter parkerte jeg den og reiste en uke på ferie. Når jeg kom hjem startet jeg bilen uten problemer, satte den i revers for å rygge ned oppkjørselen. Mer eller mindre umiddelbart, ca. 5 sekunder, etter at jeg startet bilen kutter motoren ut. Jeg trodde kanskje jeg hadde klart å kvele den, men nå vil den ikke starte. Den går på starteren, men skjer ikke mer enn det. El er i orden da all elektronikk virker, har over halv tank med drivstoff. Noen tips? Gått ca. 180 000km.
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy