strengel Skrevet November 16, 2013 Rapporter Share Skrevet November 16, 2013 Hei, Har en 2006 modell men xenon. Hvordan skal jeg hente ut styrestrøm til 1000metere fra fjernlyshendel, vil bilen varsle om pærefeil ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 16, 2013 Rapporter Share Skrevet November 16, 2013 Styrestrøm henter du fra strømmen til fjernlysene. Har du bi-xenon henter du styrestrøm fra strømmen til klaffen som veksler mellom nær/fjern :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
strengel Skrevet November 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2013 Jeg har bi-xenon, hvor finner jeg denne klaffen til nær/fjernlys.. Du vet vel ikke tilfeldighvis hvilke farge denne har inn på lykta, sikkert på at det ikke blir noe pærefeil i dashbordet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre1980 Skrevet Januar 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2014 Ta av kontakten å mål, min hadde farge hvit/sort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre1980 Skrevet Januar 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2014 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet Januar 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2014 Husk, påbudt med egen bryter inne i bilen for å slå av 1000 metringane imenst fjærnlyset er på. Verkstedene som utfører eu-kontroller er ikke alltid like nøye på det, men statens vegvesen er pirken på det ved teknisk kontroll :-) Sverre1980 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2014 Husk, påbudt med egen bryter inne i bilen for å slå av 1000 metringane imenst fjærnlyset er på. Verkstedene som utfører eu-kontroller er ikke alltid like nøye på det, men statens vegvesen er pirken på det ved teknisk kontroll :-) Det er vel ikke påbudt, men anbefalt ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre1980 Skrevet Januar 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2014 Uansett greit med bryter :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2014 Som jeg skrev, det er anbefalt ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet Januar 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2014 Når eg og far min blei stoppa nå på nyåret, i tekkniks kontroll, fikk vi beskjed att det var påbudt med bryter? :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2014 Når eg og far min blei stoppa nå på nyåret, i tekkniks kontroll, fikk vi beskjed att det var påbudt med bryter? :-) Da vet ikke de surrehuene som stoppet dere hva regelverket er. Som TKarlsen sier, det er kun anbefalt. Det er lovlig med 2 eller 4 fjernlys på biler under 3500kg. De kan tennes parvis (via egen bryter) men må slukkes samtidig. Ergo, det er ikke ulovlig å ikke ha egen bryter, så lenge de slukkes og tennes samtidig med originale fjernlys Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2014 Det er lovlig med 2 eller 4 fjernlys på biler under 3500kg. Og normalt er det 2 fjernlys på bilen originalt, så da er det kun lov å montere to til. (Har jeg lest) Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2014 Og normalt er det 2 fjernlys på bilen originalt, så da er det kun lov å montere to til. (Har jeg lest) Stemmer det, inntil 4 fjernlys er lovlig. Men det må være partallsvis, ergo 2 eller 4 :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre1980 Skrevet Januar 26, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 men svaret på spm er: nei du henter ikke styrestrøm fra hendel, men kontakten helt ved selve hovedlyset :) som du kobler mot ett rele :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Februar 3, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2014 Har kjøpt meg en Touran selv. Noen som har noen bilder på hvordan de har montert xtralys? Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg