Gå til innhold

ombygg av 2,0 l impreza

Ranger emnet


weakman

Anbefalte innlegg

god kveld godt folk!! :D

 

 

 

jeg har en 2,0 gx som jeg har fått meg wrx donor bil til! jeg lurer på om noen kan fortelle meg litt om hva som vil trenges av papir osv for godkjenning av dette? disse bilen er jo i Norge alt så burde ikke være så vanskelig når man flytter over alt fra donor bilen?

 

 

takker for svar og hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Bedre sent enn aldri, men svarer så de som eventuelt søker opp dette senere får svar.
Det er igrunn svært enkelt å få godkjent ombygging til WRX/STI fra vanlig 2litring.

Først å fremst før man importerer noen donorbil fra japan f.eks bør man undersøke om donorbilens motor er godkjent av statens romvesen.
Sjekk motorkode på donor og ring og spør! - kan ofte være greit å importere fra andre vesteuropeiske land!
Når bilen er importert og og fortollet er det bare å bygge om!

Har du GD-karosseri (Bugeye, Blob-eye eller Hawkeye) kan det også være greit å ha i bakhodet at disse har samme karosseri, så her kan man bygge om bilen fra f.eks 2002 til 2006 modell.

Det kan være greit å finne seg en subaru-forhandler fra start av å ha en åpen dialog med underveis. til syvende og sist er det de som sitter med papirene du trenger!
Du må få dokumentasjon på hva du må flytte over (mest trolig holder det med motor, gir og bremser), og når jobben er gjort må du inn til merkeverksted for godkjenning av ombyggingen, først når dette er gjort og du har fått godkjent ombyggingen av merkeverksted kan du få ombyggingen godkjent av vegvesenet.


(Kan være greit å ta motorbytte og endringer i karosseri i 2 separate jobber, da det er SYKT mye arbeid å bygge om front fra f.eks bugeye til hawkeye - ALT må byttes)
 

Bil nr 49: [ 2002 Subaru Impreza ]
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår