Jump to content
Bilforumet.no

tahembre

Bruker
  • Content Count

    61
  • Joined

  • Last visited

About tahembre

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 03/10/1991

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil ?
  • Modell (eks S4)
    V70
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Bilforhandler / Gift / 2 Barn
  • Motor (eks 1.6)
    1.9 TDK
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Det kommer etterhvert!
  • Fylke
    Sør-Trønderlag

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/tahembre
  • Bosted
    Trondheim

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Mosjøen, Nordland
  1. Helt ut av det blå - synes det høres ut som en gammel fiesta jeg hadde som fikk ALT for mye bensin :) Har du justert noe på forgasseren?
  2. Vet en kjenning av meg hadde dette problemet på en A6, var vel noe støv og dritt som hadde lagt seg i et spor under girspaken. Men kan hende det er noen andre som har bedre kjennskap til dette?
  3. Har koblet jording mot diagnose-tilkobling og fått 2 feilkoder i retur. Kode 25 og kode 28. Vet det er bakre ABS-sensorer det handler om, da de begge var klippet av. Erstatningene er målt med motstand på 1052 ohm. Men, etter å ha brukt min gode venn google har jeg fått litt forskjellige svar hva dette er. Noen som vet hva de betyr? [EDIT]: Fant ut hvor problemet lå - Impreza'n hadde lagret feilkodene på sensorene. brukte en metode med å koble jording mot diagnose-tilkoblinga 5 ganger i løpet av 12 sekunder for å slette alle feilkoder i ABS styringsenheten. Nå er endelig ABS-lyset borte :)
  4. Bedre sent enn aldri, men svarer så de som eventuelt søker opp dette senere får svar. Det er igrunn svært enkelt å få godkjent ombygging til WRX/STI fra vanlig 2litring. Først å fremst før man importerer noen donorbil fra japan f.eks bør man undersøke om donorbilens motor er godkjent av statens romvesen. Sjekk motorkode på donor og ring og spør! - kan ofte være greit å importere fra andre vesteuropeiske land! Når bilen er importert og og fortollet er det bare å bygge om! Har du GD-karosseri (Bugeye, Blob-eye eller Hawkeye) kan det også være greit å ha i bakhodet at disse har samme karosseri, så her kan man bygge om bilen fra f.eks 2002 til 2006 modell. Det kan være greit å finne seg en subaru-forhandler fra start av å ha en åpen dialog med underveis. til syvende og sist er det de som sitter med papirene du trenger! Du må få dokumentasjon på hva du må flytte over (mest trolig holder det med motor, gir og bremser), og når jobben er gjort må du inn til merkeverksted for godkjenning av ombyggingen, først når dette er gjort og du har fått godkjent ombyggingen av merkeverksted kan du få ombyggingen godkjent av vegvesenet. (Kan være greit å ta motorbytte og endringer i karosseri i 2 separate jobber, da det er SYKT mye arbeid å bygge om front fra f.eks bugeye til hawkeye - ALT må byttes)
  5. Heisann. står litt fast, sånn bokstavlig talt! for å ta det hele fra begynnelsen: Jeg var på tur på jobb, kjørte gjennom en tunell og lå jevnt og fint i 70-80, dashbordet viste plutselig ikke at bilen stod i drive, men kun en strek (klarte ikke å registrere hvilket gir automaten stod i?), samtidig kom det opp melding "service växellåda erfordras" og bilen hang litt på girene (høy på turtall), på andre siden av tunnelen var det veiarbeid så ble stående å vente i et lite 5 minutt, satte bilen i park mens jeg ventet. Men; når jeg satte bilen i Drive når køa begynte å røre på seg, skjedde det ingen verdens ting! virker som om bilen ikke klarer å komme seg ut av park på en måte? har googla litt rundt om kring og lurer på om det kan være en sak som på engelsk kalles torque converter solenoid (delenr; 30681205, nr 54 på oversikten jeg linker til nedenfor) har sjekka olja på kassen, den er rød og fin uten noe grums eller antydning til å være svart! Noen som har hatt lignende problemer og kan hjelpe før bilen havner på fjorden? Link til deleoversikt på girkassen (nr 54): http://volvopartslisle.com/assembly/?assembly=71152619
  6. Noen som har i området trondheim-mo i rana? Er tydeligvis mangelvare med så høyt innpress på dekkforhandlerne! Er litt lite på nett for tiden, så kan være enklest å nå på tlf! Tlf 93282615
  7. Noen som kan hjelpe meg ut? Har en passat med gåent relé nr 19, og dekselet hvor relénummeret sitter er borte. De på møller må visstnok ha dette nummeret for å hjelpe meg da "de ikke vet hva relé nr 19 er" Relé'et sitter under sikringsboksen! Er forresten relé til drivstoffpumpa!
  8. Er vel strengt talt ingen lover å regler som tilsier at man ikke kan bytte speedometer til et med annen enn réell kilometerstand.. Men, eneste man er pålagt å gjøre er å opplyse en eventuell fremtidig kjøper om utskiftningen... :)
  9. regner med at et eller annet volvo merkeverksted i nærheten kan hjelpe deg med dette dersom du forklarer situasjonen for de..
  10. Heftig atv med hvite skilter ( kjøres på bil-lappen, eller med Tung Mc-lappen ) ! 2008 modell 300-kubikker som turtallssperra er fjerna og vektene er bytta ut (orginalt 23gr, står nå i 21gr) som gir en MYE bedre akselrasjon enn originalt! ettermontert 12-Volt-uttak (sig.tenner), varmehåndtak og nerf-bars (vindavvisere for henda!) og nei, denne Atv'n er ikke som mange andre 250-300 kubikkere at den passer best for 12-13 åringer.. Dette er en Atv for ordentlige mannfolk med bart eller kvinnfolk fra finnmarka! Har også liggende ekstra variator-reim, nye batteri og lader som følger med! Selges for 35.000, eller byttes i eu-ok bil med skilter til lik verdi, eventuelt billigere bil og mellomlegg! Kan eventuelt være behjelpelig med finansiering, under den forutsetning at du faktisk er i arbeid! Og NEI, det er ikke vits i å komme med skambud som å bytte en sliten Nissan Micra likt. Fungerte ikke å laste opp bilde til forumet nå, men sjekk ut autodb for bilder! Ligger på autodb under MC/ATV ( Autodb-kode: 1423933 ) tahembre@gmail.com 932 82 615
  11. i det siste har instrumentene slitt litt i kulda.. når jeg har starta opp bilen har det tatt et par minutter før det har vært reaksjon i de i det hele tatt, så har både instrumentene og alt av interiørbelysning (tenker ikke på kupé-lysene, men nedi dashen og alle de røde lysene rundt omkring) begynt å blinke febrilsk før det har klart å holde seg på.. Men, nå ikveld var jeg ute å kjørte igjen.. etter kort tid kom lysene på, men alt blinka og veksla mellom svakt og sterkt lys (ikke av og på, som ellers) og speedometer og turteller stod i null.. samtidig fungerte både ute-temp tripteller, stereo, voltmeter, olje- og vanntemp.. Hva kan være galt? Vet instrumentene ble bytta for 2 år siden, men kan det virkelig ha tatt kvelden igjen, og skal dette påvirke ALT av interiørbelysning? Forøvrig ville ikke interiørbelysninga skru seg av heller når jeg etterpå stoppa bilen.. måtte da starte bilen og stoppe den et par ganger før den skrudde av lysene...
  12. Noen som har? Helst i nærheten av Trønderlag, og uten at de er til blodpris! Mail til tahembre@gmail.com Eller sms til 93282615
  13. Volkswagen polo open air selges til fordel for en bakhjulstrekker som er egna for vinterføre, eller 4hjulstrekk! Prisantydning 15.000,- Kom med et bud eller bytteforslag! Bilder ligger på autodb!:) Autodb-kode:1409031 932 82 615 -SMS!
  14. ønsker å kjøpe VW Syncro, så snart Lille Blå er solgt.. Det meste utenom Transporter/Caravelle kan være aktuelt! Kan eventuelt bytte '96 Polo Open Air i grei stand ! Mail / PM !
  15. Har ei stående i Trondheim! Auto-db: 1396877 Kan prutes kraftig ned dersom den forsvinner fra parkeringsplassen før helga!
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.