chrisern20 Skrevet November 8, 2013 Rapporter Share Skrevet November 8, 2013 Vis bilen har Vært registrert på norske veier over 10 år så er det lov å chippe. Fordi bilen har jo aldri di hestene som står i vognkortet på hjula. hestene blir jo svekka etter noen år og slitasje. men vil en sånn bil tåle å bli chippa hva må jeg tenke på før installasjon og etter i form av vegvesen osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2013 stemmer dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2013 bil er toyota celica 97 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet November 8, 2013 Rapporter Share Skrevet November 8, 2013 Nja.. Enhver endring på motor, oppheng og drivverk som forandrer bilens ytelse/forurensning/egenskaper skal godkjennes og registreres hos SVV... Selv om bilen er "slitt" kan du ikke chippe den for å "ta igjen" de få hestekreftene som er forsvunnet over årene :-) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet November 8, 2013 Rapporter Share Skrevet November 8, 2013 Men, chip i vei - Du kommer ikke til å få merknad på EU-kontroll, det blir ikke merket i teknisk kontroll osv.. Det eneste jeg lurer på, er det en bensiner uten turbo? Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet November 8, 2013 Rapporter Share Skrevet November 8, 2013 Etter en tidligere tråd trådstarter har så har han en 1.8 suge motor. Så da trenger du ikke å tenke på chip tuning ;) Er kun biler med turbo det lønner seg å chippe Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2013 bensin uten turbo ja. Så vegvesen merker det ikke om man blir stoppa i teknisk? eller EU godkjenning. Fordi jeg har lest att vis dem skal merke det så må den settes på benk og måle kraft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2013 Fordi jeg fant mange chip på ebay med redusert bensin bruk og 44-75 hester mer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet November 8, 2013 Rapporter Share Skrevet November 8, 2013 Man får også +15hk stickers på ebay ;) Må ikke tro på det du leser. Og du må heller aldri finne på å kjøre moduler å koble inn i motoren. Skal du først chip tune bilen din, så lever den til et firma som kan reprogrammere styreenheten din ;) Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2013 Hvem i Norge er det som chipper den bilen? har søkt men finner ikke min bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet November 8, 2013 Rapporter Share Skrevet November 8, 2013 Det er fordi ingen vil bruke så mange tusen på å chippe en bil og kanskje få 5-10hk mer Men hør med http://www.chipsenter.no/ f.eks Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet November 8, 2013 Rapporter Share Skrevet November 8, 2013 Det eneste den chipen kan gjøre for å øke hestene dine, er å bruke litt mer bensin, og litt mer luft.. Hestekreftene du får kommer du ikke til å merke.. Kanskje i området 5000rpm og oppover.. Om du skam ha flere merkbare hester i en ikke-turboladet bil, må du se på mekanisk tuning.. (Kamaksler, grenrør, effektanlegg, decat, kvassere tenning, større dyser etc) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet November 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2013 Takk for alle svar. Da legger man chipping på hylla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet November 8, 2013 Rapporter Share Skrevet November 8, 2013 Det er lurt :-) Alternativet er turbolading med kvassere kammer, catback effektanlegg og datasprut :-) Men her snakker vi gjerne 25000kr (og 150+HP, alt etter hvordan du kjører turboen) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet November 8, 2013 Rapporter Share Skrevet November 8, 2013 Det er nokre sugemotorar som kan chippes, det går å chippe ein Volvo B5244S... ifrå 140 hk til 170 hk eller bittelitt meir. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.