Gå til innhold

Oljetrykklampen lyser innimellom

Ranger emnet


svortevik

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en brukt Golf 1.4 som en billig bruksbil de neste årene. Problemet er at den jeg vurderer lyser på lavt oljetrykk.

 

Det er litt tilfeldig når dette skjer eller om det skjer i det hele tatt, men som oftest er det ved lavt turtall i følge selger, men han kan også kjøre lange turer uten at det lyser.

 

Så da lurer jeg på hva som sannsynligvis er problemet og om det er dyrt å ordne, samt hva det i verste fall kan være som er grunnen.

 

Er det en enkel måte jeg kan utelukke det ene fremfor det andre når jeg skal se på bilen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være for lite olje, tett sugesil, trykkbegrensingsventilen, oljetrykksbrytaren, slitt oljepumpe, eller ein anna innvendig lekkasje.

 

Du kan sjekke olja sjølv, og du kan be eigaren av bilen om å måleoljetrykket.

Viss det er oljepumpa eller ein anna innvendig lekkasje. Så kan du frå lågt oljetrykk både på lågt turtall på varm motor.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har målt oljetrykket, det er variabelt sier han uten å utdype det noe mer. Det hadde ikke kommet noe varsel på en lengre tur han hadde med bilen i dag.

 

Det er byttet trykkmåler sier han også.

 

Synes det er litt merkelig. Det er brukt mye penger på bilen det siste året i følge kvitteringer, men så skal han da selge bilen uten å utrede denne feilen. Får meg til å tro at det er noe han ikke er villig til å bruke penger på da det er dyrt, men det trenger jo ikke være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble som jeg misstenkte, selger vet nok hva som er gale men nekter å si det.

 

Det er brukt over 30 000,- på bilen på under ett år, han har målt trykk og byttet trykkmåler. Når jeg spurte ham om vi kunne få en vurdering i fra verksted på hva som er grunnen til lavt oljetrykk så ville han ikke svare lengre. Jeg foreslå at vi kunne dele utgiftene for å få det vurdert, men da kom svaret jeg ventet på. "Jeg har ikke peiling på bil, den selges som den står".

 

Jaja, jeg holder meg nok unna denne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår