Gå til innhold

Golf 3 sentrallåsproblem. :(

Ranger emnet


Siljelarsen123

Anbefalte innlegg

Skulle åpne bilen min i dag, etter at den hadde stått over 24 timer med lysene på(Hadde glemt å skru dem av, dessverre).

 

I det jeg drar om nøkkelen for å åpne dørene, går bilen tom for strøm(kan se det pga lysene plutselig slutter å lyse). Det blir sånn "halveis-lyd" av hvordan det vanligvist høres ut da sentrallåsen lager lyd(Den stoppen halvveis ca).

 

Senere da jeg setter i lading i bilen; akkurat i det jeg setter på strømmen for å lade begynner sentrallåsen å lage "resten av lyden den skulle lage i stad"(vanskelig forklart, men håper noen forstår meg). Men får ikke åpnet dørene etter dette. Er som om dørene/sentrallåsen er en "låst modus" og ikke "åpen modus".

 

Tuklet mye frem og tilbake, men fant til slutt ut at hvis jeg kobler fra polene på batteriet kan jeg åpne og låse dørene manuelt(uten at sentrallåsen gjør noe). Men står polene på batteriet koblet til bilen så kan jeg hverken åpne bilen manuelt eller at sentrallåsen fungerer.

 

Altså oppsummert: Sentrallåsen fungerer plutselig ikke lengre etter den stoppet "halveis etter batterikutt". Men dørene har nøkkel-lås. Det går an å låse opp og igjen dørene med batteriet koblet i fra. Men når batteriet står koblet til så får jeg ikke åpnet dørene selvom jeg bruker nøkkel-låsen(Ser at "låsepinnen" på døren går opp og ned. Men døren kan fortsatt ikke åpnes når batteriet står koblet til. Er som om sentrallåsen har en "ekstra-lås" på den.)

 

Har sjekket sikringene. Ikke sikring.

 

Er helt hjelpeløs. Hater denne bilen. Noen tips? Vær så snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår