redkite Skrevet Oktober 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2013 Hei, har et airbaglys som kommer og går. Hadde bilen til møller og fikk dette til svar: FEILKODE PÅ MOSTAND I SIDEAIRBAG FØRERSIDE. SLETTET FEIL FEILEN VIL TROLIG KOMME OPP IGJEN ETTER NOE TID DA MÅ NOK STIKK UNDER SETE TIL LEDNINGSNETTET SKIFTES Er det da nok å bare klippe vekk den pluggen som er under setet og lodde kablene sammen? evnt. sette på en ny/annen plugg?? Noe jeg må tenke på før jeg gjør dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tator Skrevet Oktober 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2013 Det er korrekt. Dette er en ganske vanlig feil, og løsningen er som du sier å klippe vekk kontakten og lodde ledningene sammen. Bare pass på at tenningen er avslått når du gjør dette, så slipper du å få opp feilkoder. redkite reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redkite Skrevet Oktober 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2013 Ok, var det jeg trodde, men greit å være sikker :) Trenger jeg å koble fra batteriet først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Oktober 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2013 Batteri skal kobles fra ved arbeide med airbag. For å unngå ny feil som viser kortslutning, bør det nok settes inn en motstand i stedet for bare å koble ledningene sammen. jeg mener å ha leste at 2,2 ohm eller 4,7 ohm er passe. Og så må feilen slettes igjen før airbag lampa slukker. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Oktober 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2013 Batteri skal kobles fra ved arbeide med airbag. For å unngå ny feil som viser kortslutning, bør det nok settes inn en motstand i stedet for bare å koble ledningene sammen. jeg mener å ha leste at 2,2 ohm eller 4,7 ohm er passe. Og så må feilen slettes igjen før airbag lampa slukker. -- Må for all del ikke sette inn noen motstand der. Er 2 airbag kontakter under setet. Det er den som er klipsa fast i setet som skal loddes, ikke den som går ned i gulvet. redkite reagerte på dette 1 Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg