Gå til innhold

mylig defekt temperatur sensor

Ranger emnet


ocean77

Anbefalte innlegg

noen tips til å sjekke temp sensor ?.

temperatur instrumentet inni bilen min fungerer delvis. dvs. at etter å ha kjørt en stund kan man forvente at instrumentet viser noe temp, men dette skjer ikke. men etter å ha kjørt ett stykke til kommer hopper det fra hvilepinnen til 90 grader og alt virker ok. starter og stopper og alt virker ok igjen. men plutselig ligger den på hvilepinnen ved neste oppstart igjen. kan selvfølgelig være vakkel kontakt i pluggen på sensoren eller dårlig kontakt eller fukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ny da denne ikke er dyr meiner det var 300-400kr på møller men det kommer jo litt an hvilken motor og farge på sensoren, eg har uorginal sensor kjøpt på bilxtra og den fungerer fint på min men eg har 1.6/16V AZD har hørt om folk som ikke får bilxtra/mekkonomen sensorene til og virke.

Eg betalte 200kr på bilxtra og den har virket fint i 6mnd min sensor er grønn og sitter på termostathuset på høyre side av motoren(til venstre for batteriet).

Eg hadde samme som deg plutselig kom temperaturen opp men ikke før vannet var nesten oppe i "normaltemperatur".

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sjekker du bare fargen og hvor mange ledninger som går inn i sensoren, AZD motoren har flere sensorer, når du tar ut sensoren vil det lekke ut kjøleveske så du må ha litt ny og den må G12(rød).  

 

post-137697-0-32339900-1383000237_thumb.jpg

Der eg ha satt pilen er termostahuset i dette står tempsensoren den er festet med ett klips, det er 3 eller 4 ledninger inn på sensoren

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det der var voldsome greier og det er ikke mitt motor rom he he, lurer egentlig på om det er noe så sjeldent som turbo på 1.6 16V ATN motor uten og si det sikkert.

Har hørt om noen turbo prosjekt men det er heilt feil motor og ha turbo da alt må byttes av innmat i motoren og det er veldig dyrt, det var ett prosjekt på ett av de engelske forumene men vett ikke om han har fullført dette.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare og dra det av eg drar det altid av foran først og så bak, om det er lenge siden det har vært av kan det sitte litt men det er bare 4 plast plugger som står nede i ein

gummi ring når du har fått det av er det lurt og ha litt fett på gummien da blir det lettere neste gang det skal av :) .

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår