reitsma Skrevet Oktober 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2013 Ser på en Audi A6 2005 modell 2.4 med Multitronic, kjørt 140.000 km. Leser mye 'rart' om multitronic og at det kan gi problemer. Bilen har hengefeste og regner med den er brukt. Usikker den har hatt jevn olje service (men sjekkes før ev. kjøp). Noe erfaringer på forumet om girkassen virkelig er så dårlig som ryktene tilsier? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2013 Hvis den har fått olje og filter skift hver 60.000km og hengerfestet ikke er blitt brukt til å dra tung henger/campingvogn regelmessig går det greit. Men før du evt. kjøper, kjør deg en runde på en halvtimes tid slik at girkassa er blitt varm. Finn en slakk oppoverbakke og hold 30-50km/t opp med turtallet mellom 1600-1900 rpm. Hvis en karakteristisk "nykking" oppstår, må lamell pakka byttes, koster noen kroner. Bortsett fra dette kan det være problem med rullene/hjulene som kjedet går rundt på inne i kassa, hvis den har fått typiske riv starter, f.eks spole på snø/grus og ut på asfalt hvor den får festet, vil kjedet over tid begynne og slure på de variable trinsene i kassa og da må de byttes. Hvis det problemet er tilstedet på aktuell bli vil du kjenne sluring hvis du velger "gir" og tvangstyrer den i en høy utveksling for så å gi gass vel litt lavere turtall og oppover. De store svakhetene ved MLT kassene forsvant i utgangen av 2003 hvis jeg ikke husker helt feil. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reitsma Skrevet Oktober 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2013 Takk for svar, fikk ellers naf test svar i dag, motor har litt oljelekkasje bak men ingenting spesifikk nevnt. Bør jeg styre unnå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2013 Nja, avhenger av hva lekkasjen kommer av. Topdekselpakning F.eks er lett og bytte, men hvis det er bakre simring på veiv vil det brått bli mye jobb. Prøv å lokaliser hvor lekkasjen kommer fra først før du evt. dropper det. Det er kjøpers marked i dag, så det er lett og finne bilen en vil ha hvis en leter og er tålmodig :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reitsma Skrevet Oktober 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Ok, det er snak om 'små svetting' ingenting alvorlig iflg NAF kontrollør, stoler på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.