DamagedMGS Skrevet Oktober 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2013 Har en 1990 Audi 80 sedan 1.8 s b3 Som ikke starter nå i det hele tatt. Problemer startet for lenge siden da det begynte å fuske veldig når den var kald, opp og ned på turtallet under tomgang, og ved gasspådrag kom det skikkelig nykking, kom seg ikke helt opp på turtallet før etter litt kjøring eller en stund på tomgang. Senere har det bare blitt verre og den har til tider stoppet av seg selv når jeg må stoppe i kryss. Og turtallet ligger ofte nede på et par hundre omdreininger, slipper jeg gassen så stopper den, sist gang kom den seg aldri opp på turtallet og stoppet, siden har den ikke startet i det hele tatt. Fått tips om at det var luftmengdemåler har byttet det som skal være luftmengdemåler med en annen brukt en, men ga ingen forskjell. Mulig den var ødelagt, men må vel være noe annet også? Tusen takk om noen har noen gode råd. PS. Ville sikkert ordnet seg på et verksted, men tenker ikke å sette fra meg en 23 år gammel bil på et verksted på åpen regning... Siter Nissan king cab 1984 Honda Civic 1994 Audi 80 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2013 Når ble det sist tatt en god gammel dags service da? Med tennplugger, rotor, fordeler, filtere osv sov Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DamagedMGS Skrevet Oktober 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2013 Har tatt noen runder på den å bytta plugger og plugg ledninger og fordeler på den. Men en skikkelig service er vel en stund siden. Det er gnist i alle plugger, men null tenning nå Siter Nissan king cab 1984 Honda Civic 1994 Audi 80 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2013 Hvis du har gnist på alle plugger, må du skjekke om den får bensin. Blir pluggene våte hvis du skrur de ut etter å ha kjinna litt? Sikker på at det ikke er blitt byttet om på to pluggledninger? Neste steg er å skjekke timinga på reg.reima hvis overnevnte er ok. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2013 skader heller ikke å bytte bensinfilteret ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2013 Og sjekk også gummibelgen mellom MonoJetronic og innsug. Går ut ifra det er Monopoint siden du skriver 1.8S, forgasseren forsvant i 1989 og Monopoint, Digifant og KE-Jet overtok. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.