Gå til innhold

Strømtyv A3 ca 5amp drain..

Ranger emnet


mondeo4x4

Anbefalte innlegg

God kveld folkens...
Jeg har problemer med at batteriet tappes....
Nå har jeg prøvd å koble ut forskjellige sikringer, men måler konstant ca 5amp over batteriet.

Det merkelige er at jeg "brant" av en sikring, slik at jeg kunne måle trekk over kursen... og flere av kursene med 15amp, målte jeg 5 amp trekk..
(kurser jeg fikk tap over, var RADIO, Varmeseter, samt 2 eller 3 kurser til--NOE JEG FINNER LITT RART, så mulig dette kan være en indikator)
Fikk til slutt målt 0 amp drain, men begynner nå å lure på om jeg ikke hadde skikkelig kontakt på multimeteret.

Jeg har koblet fra de 4 "hovedkursene" som går fra batteriet til bla.a interiøret, men har fremdeles et konstant tap.

Jeg begynner å lure på om det kan være starter eller dynamo som er strømtyv.... men nå gadd jeg ikke mer i kveld...

Men om noen har noen forslag, eller tips til videre søking, så mottas dette med takk,

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et fluke multimeter. Måler da ampere som går over kursen. Nappet først av jording på batteri og måler da mellom batteri og kabelsko for å se amp som passerer kursen. Får ca 5, 6 ampere. Det som overrasker meg er at om jeg gjør tilsvarende på kurser i sikringspanelet måler deg det samme på flere kurser. . Da ble jeg litt forvirret. . Da min tanke og tolkning er at hver kurs er "lukket" krets på hver sikringskurs.Men fikk 5, 6 på både varmeseter, cd spiller, interiørlys, og noen andre. Målte ca 30 kurser og fikk ca samme trekk på rundt 5 forskjellige kurser. . (Det skulle liksom ikke stemme etter det lille jeg kan om strøm)

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du måler strømtrekk fra batteriet så gjør du det hvertfall riktig, men om det går 5,6A ut fra batteriet så kan det ikke være det samme strømtrekket på flere kurser/sikringer. Summen av grenstrømmene (hver kurs) vil være lik hovedstrømmen (ut fra batteri).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Ja. Det var vel helst det jeg trodde og.

Som jeg skriver:noe stemmer ikke helt med det lille jeg kan om elektronikk. .Er noe rart et sted. Men at batteriet tappes fort for strøm er det ingen tvil om. . Men så har jeg hørt om mye rare feil man kan få ved feil på dynamo, og muligens starter. . Kursene trodde jeg var isolerte, slik at om jeg måler med ampermeter over en kurs-og finner en med samme strømtrekk som over batteri burde jeg være i mål. . .

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår