Gå til innhold

Ny subb! trenger litt råd på forsterker.

Ranger emnet


Jarl Ivar

Anbefalte innlegg

hei all gode på forumet! ska bytte ut min gamle subb med en Ground zero 10" på 6500 wrms, har ikkje tenkt å oppgradere forsterkeren min før til våren eller etter førstegangstjeneste.. mn lurte på om det e noen forsterkere som e gode men fortsatt billigere en candence, gz , DD osv.. etter som store forsterkere av de e i underkant av 20000.. så om det e noen merker som e billigere MEN gode så gjerne link/ si ifra :) på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper lite med en forsterker som gir nok kraft til den suben hvis du ikke har strøm nok. Vi snakker 650a strømtrekk på det meste her + forsterker(e) til høyttalere og bilens øvrige elektriske anlegg, så dette blir Dyrt uansett hvordan du vrir på det. Personlig så skjønner jeg ikke hvorfor folk på død og liv skal ha sub som krever en masse effekt for å levere, når du kan få samme resultat med en sub som ikke trenger mer enn 4-500w rms ;)

Dynabel har ok forsterkere som leverer bra med kraft for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på er hvordan noen klarer å sitte i bilen da man spiller høyt med en så kraftig bass element. 

 

Synes min 600W Gladen bass element spiller såpass høyt at det er ubehagelig å sitte i bilen jeg. Kan umulig være godt å sitte i bilen å høre på musikk med så mye bass

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte et nytt ekstra bilstereo bateri og kjører en B2 duo på de 2 batteriene som e i bilen fint nå, vet e trenger mer for større amp så det hadde blitt senere.(om e kjøper GZen) dynamoen har e ikkje gjort noe mer ettersom det funker veldig fint som det e nå. kablene som går gjennom bilen e size 52 ;) så e grei størrelse på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, vil ha en sub som spiller rent og tar mindre plass en kassa + 15" e har nå, men fortsatt beholde trykket ;) så om det e noen enkle 10" som drives lettere, spiller like pent og gjerne går over 140 db om ønskelig e det bare å komme med forslag :)

140DB med 1stk 10" kan du nok se langt etter uansett hva du kjøper.... Men jeg vil påstå at du kan oppnå samme resultat og vel så det med en slik: http://www.autodesign.no/subwoofere/10-subwoofer/digital-designs-dd3510g-10 som med det GZ elementet. Og da holder det med feks denne forsterkeren: http://www.autodesign.no/forsterkere/monoblokk/digital-designs-m1c-1x1700-watt-rms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår