Lamela Skrevet September 25, 2013 Rapporter Share Skrevet September 25, 2013 (endret) Hei forum! Trenger litt hjelp. Er ganske grønn på bruktbilmarkedet og jeg vurderer nå kjøp av "ny" bruktbil. Valget ser ut til å falle på en Audi a3 (2004 - 2005 mod). Ser at prisene varierer veldig og at markedet per nå er dyrere enn det var i sommer for en slik bil, ihvertfall på Finn.no. Er det noen spesiell grunn til dette? Hvor mye bør jeg berergne å måtte bruke på en slik bil. Hva er en "ok" pris? Ellers lurer jeg vel også på om noen har noen råd/fraråd ang. Audi a3 generelt som hva jeg burde se/spørre etter når man kikker etter en slik bil annet enn servicehefte og når reg.reim og pumpe ble byttet. Sikkert mye annet jeg burde vite også. Alle svar og råd tas imot med takk! edit: budsjett er 60-80.000 - Tommy Endret September 25, 2013 av Lamela Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 25, 2013 Rapporter Share Skrevet September 25, 2013 Prisen vil jo variere etter hva utstyr som feks Quattro og hvilken motor og om det er eletriske seter etc,det er ein kalkulator på din side den sammenligne alle bilene som er til salgs og rekner ut ein gjennomsnittspris. Det er også mange som tror bilen deres er mye mer verdt enn den egentlig er, det skader ikke og finne ein bil som har ligget lenge og gi ett bud som er under prisantydning. Link til din side:Verktøy: Hva er bilen din verdt? - DinSide Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamela Skrevet September 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2013 Tenker mest på en enkel 1,6 uten noe særlig tillegsutstyr. Ser at Kalkulatoren regner en del lavere enn det som ligger ute ja, men skulle det ikke dukke opp noe nytt i nærmeste fremtid skal jeg definitivt prøve meg på en som har ligget litt ute. Takk for tipset! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamela Skrevet September 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2013 Audi A3 1,6, FULGT SERVICE 2004, 199 990 km, kr 69 664,- - Sett litt på denne.. Noen som har noen tips til hvordan jeg burde gå frem og hvor mye evt. forhandler kan være villig til å strekke seg med tanke på pruting og hvordan jeg gjør dette best mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 26, 2013 Rapporter Share Skrevet September 26, 2013 Eg leste ein plass att midt i uken er da det er best og kjøpe bil av forhandler da er det roligere og de er mer mottakelige for pruting enn i helgene da alle har fri , bruktbilmarkedet er også ett kjøpers marked. Men Audi er ganske populære biler og forhandler har høyere priser enn privat, det er pga de ofte stiller med garantier og gir tilstandsrapporter etc. Du burde uansett klare og få ned prisen litt, lykke til :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamela Skrevet September 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2013 Da skal jeg definitivt ikke kjøpe bil i helga:) Takk for råd og tilbakemelding! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 26, 2013 Rapporter Share Skrevet September 26, 2013 Ta og ha med deg noen som kan litt bil om du har mulighet og leit etter feil på bilen,husk og få tilstandsrapport på bilen dette er veldig viktig. Her er litt flere råd:Slik pruter du på bruktbilen - VG Nett om Bruktbil Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamela Skrevet September 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2013 Kjenner en jeg kan ta med meg. Tlstandsrapport notert. Takk for råd og nyttig artikkel! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 26, 2013 Rapporter Share Skrevet September 26, 2013 Bare hyggeligt,lykke til med kjøp :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamela Skrevet September 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2013 Takk for det! Kommer nok til å bruke litt tid på dette, men skal prøve å huske å oppdatere når bilen står i garasjen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamela Skrevet Oktober 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2013 Hei, igjen forum! Har vært ute å testet en del biler nå og det begynner å nærme seg bilkjøp!Trenger dog hjelp til en ting til før jeg evt. slår til. Hva er viktigst km. stand eller alder.La oss si det står mellom en 2007(150.000km) og en 2005(90.000km) modell. For eksempelets skyld sier vi også at begge bilene er tatt like godt vare på og vært på alle servicer.Hvilken av disse burde jeg gå for/ville dere valgt?Takk for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Oktober 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2013 Jeg ville nok gått for den nyeste av disse alternativene, men du må kanskje legge på litt på det opprinnelige budsjettet. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamela Skrevet Oktober 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2013 Skjønner! Noen spesiell grunn til dette?Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Desember 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2013 Ville tatt den nyeste eller den som har gått kortest, alt etter prisen naturligvis. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg