Gå til innhold

bytte motor i golf 2

Ranger emnet


golf 2 pan

Anbefalte innlegg

Hei. Har nylig kjøot meg en golf 2. 1.8 liter. Har ikke så mye greie på bil, så beklager hvis jeg skriver mye dumt;) jeg vil gjerne bytte motor i denne bilen, å har da tenkt på g60 motor som sitter i corrado.. noen her som vet om dette passer, hva som må gjøres osv? Har en som ska gjørw jobben, men hvis jeh må sveise å styre må jeg selv ta meg av det. Så er takknemlig for alle detaljerte svar:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corrado er for det meste golf 2

 

men er som sagt forskjell på vr6 kontra 4syl bilene

 

som herman sier her så er det bare bokstaver som skiller corrado G60/16v fra golf 2

men annet delnr til vr6. samme er det på golfen. vr6 er litt breiere egentlig

 

så tut og kjør. corrado vr6 i originalstand er ikke det mest vanlige her på bjerget

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåvel. er ikke bare og gjøre ditt og datt og så møte opp og tru du får det godkjent :)

 

 

1. Først må du søke Tilsynet om ombygginga

2. Deretter må du få tak på papirer fra Møller om hva som skille de forskjellige bilene

3. Så må du på ombyggingskontroll hos møller (de må sjekke om riktige deler er brukt, dette har ikke tilsynet detaljkunnskap om)

4. Du må så betille deg en time hos Risløkka Trafikkstasjon i oslo og framvise bilen der for kontroll

 

mange sier at det bare er og klaske i hop delene og vise bilen på nærmeste trafikkstasjon. men slik er det ikke, var nok kansje slik før. men blitt mye mer regulert.

 

Jeg godkjente min Golf 2 syncro ombyggd til G60 i 2011. som sagt. var mye att og fram for og få dette i orden..

 

men ble til slutt godkjent. så det er mulig, bare man gjør det riktig

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: huska plutselig at det er viktig for tilsynet og vite hvor motor og deler du bruker kommer fra, så de vil kreve dokumentasjon.

 

jeg kjøpte en delebil (passat g60 syncro) og leverte salgsmelding på denne (uten og registrere) og viste til at jeg eide bilen delene kom fra.

 

Dette er bare et genrelt krav. er nok ikke så store problemer med at Golfer med G60 motorer blir borte og solgt i bakgården lengre. men kravet til dok er nå uansett der

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår