engern Skrevet September 12, 2013 Rapporter Share Skrevet September 12, 2013 I kveld ble jeg stoppet av up og tatt med på biltilsynet for teknisk kontroll. De gikk over hele bilen og fant litt små plukk som de ikke brydde seg om. Men jeg har ettermonterte angel eyes, med ekstra kraftig lys i ringene. Dette syntes de lyste altfor sterkt for parklys, så fikk en mangel lapp og 2 ukers frist på å vise bilen på etterkontroll. Tenkte å koble ut ringene, reise opp og vise bilen. Reise hjem og koble de på igjen. Men det jeg lurer på er hva skjer om jeg blir "tatt" med samme "mangel" igjen senere? Blir disse "manglene" notert i systemet deres så de kan se at jeg har hatt samme mangel tidligere eller slettes de så fort bilen er godkjent? På etterkontroll, ser de over kun de feilene som er skrevet opp eller sjekker de hele bilen igjen? Det står krysset av på "ikke kontrollert" på alt annet på mangel lappen jeg fikk. Selv om de kontrollerte alt. Bilen er en e36 forresten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 12, 2013 Rapporter Share Skrevet September 12, 2013 På etter kontrollen sjekker de nok kun det som er skrevet opp som feil på første visning Og alt ligger i systemet. Blir du stoppet med samme feil igjen er jeg redd for at du får strengere straff siden du ikke hørte på de i første omgang. Så bedre om du kjøper nye lykter med angel eyes. Det kan kanskje bli billigere enn å bli stoppet en gang til ;) Edit: Koster under 2000kr for et sett med frontlykter til bilen din. Disse er også godkjent til gatebruk Frontlamper - PARTS AND RETARDS AS Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 12, 2013 Rapporter Share Skrevet September 12, 2013 Husk at om du ikke har parklys i det heletatt så er det og mangel og 2-er feil ved eu kontroll. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engern Skrevet September 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2013 De lyktene fra parts and retards er de samme som er på bilen min. De har 2 knøtt små dioder i hver lykt som lyser hvis jeg kobler ut ringene. Så da blir de sikkert fornøyde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg