Gå til innhold

Sentrallås låser seg etter ca 20 sekunder. GOLF 4.

Ranger emnet


Dapp69

Anbefalte innlegg

Virker bryterne på dørene som slår på innelyset og indikatoren i instrumentet for dør-åpen?

 

Om bilen ikke tror at noen dør er åpnet innen kort tid etter at bilen er låst opp, så låser den dørene igjen.

 

 

Veldig vanlig med feil på mikrobryter i dørlåsene etter noen år på disse bilene.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker bryterne på dørene som slår på innelyset og indikatoren i instrumentet for dør-åpen?

 

Om bilen ikke tror at noen dør er åpnet innen kort tid etter at bilen er låst opp, så låser den dørene igjen.

 

 

Veldig vanlig med feil på mikrobryter i dørlåsene etter noen år på disse bilene.

 

--

 

Det er altså ingen kommando etc for og få skrudd av dette? Trur ikke det står noe om når døren er åpen nei. Men uansett så vil jeg ikke at bilen skal låses igjen med dørene åpne eller lukket før jeg fysisk låser den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. . . Trur ikke det står noe om når døren er åpen nei. . . .

 

Om det ikke er noen indikasjon på at døren er åpen, så er mikrobryter i døren defekt, og bilen vet ikke at noen dør er åpnet.

Da tror den ikke at du skal ut å kjøre allikevel, og låser igjen bilen.

 

Klarer ikke å endre dette med VAG-COM.

Jeg har et annet program som kan programmere om comfortmodulen slik at du kan åpne/lukke alle vinduer med fjernkontrollen, og slå av/på pip og blink, og autolåsing av dører over 15Km/h, men ikke deaktivere autolåsning om ikke dører åpnes.

 

Om mikrobryter i døren er defekt, så bytt den - eller hele låsekassa.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga startsperre så må den nye nøkkelen uansett kodes....

Golf 4 i simpleste versjon har ikke display som viser om dører er opne....

 

Har Highline. Men den viste ikke om døren var oppe hvertfall.

 

Noen som kan svare meg om den Vag-com'en fra ebay er noe brukendes? Hvordan kan jeg forhindre at bilen låser seg heletiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microbryteren i førerdøra på min er øydelagt og den låser ikke dørene automatisk,det er ikke ettermontert ein sentrallås på bilen din?, eg ettermonterte nettop sentrallås som hadde autolåsing av dørene på min golf4 men det gjekk heldigvis og koble det ut.

Har du nøkkel som kan flippes ut med lukke og åpnefunksjon eller vanlig nøkkel uten lukke/åpne knapper?

Trenger heller ikke og kode om startsperre inne i nøkkelen ligger transponder chip til startsperren den flyttes lett over til den nye nøkkelen.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microbryteren i førerdøra på min er øydelagt og den låser ikke dørene automatisk,det er ikke ettermontert ein sentrallås på bilen din?, eg ettermonterte nettop sentrallås som hadde autolåsing av dørene på min golf4 men det gjekk heldigvis og koble det ut.

Har du nøkkel som kan flippes ut med lukke og åpnefunksjon eller vanlig nøkkel uten lukke/åpne knapper?

Trenger heller ikke og kode om startsperre inne i nøkkelen ligger transponder chip til startsperren den flyttes lett over til den nye nøkkelen.

 

Hei. Virker som det sitter orginal sentrallås her. Bilen har vært eid av 2 damer før meg, og begge med lite kunnskaper om sånt. Har nøkkel som kan flippes ut.

 

Da jeg låser bilen sier det "klikk" også kommer det ett "klikk" til som om den skulle låst seg opp igjen. (ikke at den gjør det) Om dette forteller dere noe...

 

Når jeg tenkte meg ny nøkkel tenkte jeg en helt ny slik at jeg kan ha den gamle som reserve, ikke flytte over det som var i den gamle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår