Håvar Skrevet August 26, 2013 Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 I dag tok viskeren sitt siste (halve) drag så når står den midt på bakruta, ganske irriterende. Den har fusket en god stund, men det har kun vært når den går "normalt". Som regel har den lugget på returveien slik at den stoppet et par ganger på vei over ruta igjen. Ved spyling av ruta har den aldri fusket ila de påfølgende 4-5 gangene viskeren går frem og tilbake. Motoren har noen ganger gått litt tungt/tregt første sveip, men det har som regel vært etter lang tid uten bruk. Jeg tok av panelet og målte spenningen og den var ok. Det er en 4 pins plugg som kobles til viskermotoren, så jeg regner med at to av de er signalkabler. Fikk ingen utslag da jeg prøvde å måle disse to når jeg prøvde å skru viskeren av og på. Mistenker at releet er gått, sitter dette i selve hendelen eller er det gjemt et annet sted? Noen som har hatt samme problem eller støtter mistanken min? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 26, 2013 Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 Det er nok motoren din som er gåen. Du hadde ikke målt spenning der hvis releet var gåent. Det er veldig vanlig at disse motorene ryker, de går jo i saltsørpe hele vinterhalvåret. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 26, 2013 Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 Måtte bytte min,det er ett typisk problem da røret til spyleren går rett gjenom motor og begynner og lekke inn i motoren. Kjøpte ny motor fra Tyskland kostet 62€ for ny motor og 150kr i frakt det var med tollklareringsgebyret til posten. Eg bestilte her motoren kom på 5dager:Wischermotor Heckwischer VW Golf IV Bora Kombi SEAT Leon (1M) SKODA O Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 26, 2013 Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 Her er bilde av min motor,eg gjorde den ren og smørte inn med gris men spylerrøret knakk så eg måtte bestille ny i tilegg var mekanismen så sliten att det var bare og kjøpe ny motor. Edit: Du kan også høre med jægermeister her på forumet han ordner billige deler fra Tysklan og har veldig gode priser. [ATTACH]40271[/ATTACH] [ATTACH]40272[/ATTACH] Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvar Skrevet August 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 Da er det nok motoren, ja. Sikkert like greit å bytte hele motoren, den har vel gjort sitt... Får man kjøpt uten moms fra car-bock? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 26, 2013 Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 Ja når du registrerer deg forsvinner momsen og prisen går fra 74€ til 62€,den er veldig enkel og bytte har laget ein mini guide på tråden min om det er noe du lurer på så må du bare spør. :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg