ZynThraX Skrevet August 22, 2013 Rapporter Share Skrevet August 22, 2013 Igjennom tidene har de aller fleste av oss sett reklamer på tv angående bensin eller diesel, hvor de forskjellige leverandørene reklamerer for sitt drivstoff, som bl.a Esso, Shell osv. Sv Shell reklamerte jo hyppig en tid for v-power drivstoffet sitt. Det jeg lurer på er egentlig er det noe vesentlige forskjeller på drivstoffet man kjøper på enten Shell, Esso, YX, UnoX eller noen av de andre? Er det forskjell i kvalitet, egenskaper, er det f.eks noen som bruker mindre på mila? Eller er bedre for motoren? Siter Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk) Tidligere hatt : Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk) VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk) Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwperformance Skrevet August 22, 2013 Rapporter Share Skrevet August 22, 2013 Er garrantert forsjelder men om folk bryr seg er noe annet hørt mye om folk som kjøper ny bil å kunn spandere på an dyrt drivstoff osv men det er vell mest for forum ronkere å detailer guruer :) Siter 04-Passat 3bg 97-Golf mk3 stv 09-Scirocco 1,4tsi 93-polo db drag 99-lupo'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 22, 2013 Rapporter Share Skrevet August 22, 2013 Statoil tilsetter 5% biodiesel i sin diesel, er man riktig uheldig kan det, hvis bilen står lenge med dette på tanken, i store temperatursvingninger, dannes dieseldyr. Noen vesentlige forskjeller vil jeg ikke tru det er. Jeg fyller av prinsipp kun på YX/UnoX, Shell og Esso. Torbo reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 23, 2013 Rapporter Share Skrevet August 23, 2013 Alle blander inn 5-10 biodrivstoff. Shell sin bensin virker å ha lavere oktan enn de andre, har opplevd tenningsbank med 98/99 shell-bensin, men ikke med YX-bensin av 95 oktan på en bil med litt vasst justert tenning. Syns lastebilen gikk litt dårligere, men finere på statoil sin diesel enn shell sin, men det er bare synsing. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 23, 2013 Rapporter Share Skrevet August 23, 2013 Alle blander inn 5-10 biodrivstoff.. Er dette noe du kan "bevise" i form av en link? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 23, 2013 Rapporter Share Skrevet August 23, 2013 Finner jo selvsagt ikke noe nå, men som en følge av omsetningspåbudet, så må enten bensinstasjonene blande inn biodrivstoff, eller selge biodrivstoff tilsvarende ~5% av den totale mengden drivstoff, hvor mange % av den totale dieselmengden shell selger i norge er ren biodiesel? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 23, 2013 Rapporter Share Skrevet August 23, 2013 Dette visste jeg faktisk ikke, men jeg søkte litt rundt om dette, å kom over en artikkel fra 3.06-2013 hvor det står at det er et omsetningspåbud på 3,5% biodiesel. Produktsjef i Statoil sier at mesteparten av dieselen folk kjører på er tilsatt rundt 7% biodiesel og bensinen er tilsatt opp til 5% bioetanol. Om disse tallenekun gjelder Statoil eller ikke, står det ikke noe om. Kilde: Vet lite om biodrivstoff | gd.no Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 9, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2016 Rart...når vi dynotestet bensin her, så kom Shell sin - den gang - 99 oktan klart ut som best, tålte mer tenning enn noen annen handelssuppe. (Brukervennligheten på Bilforumet suger så jævlig på visse nettlesere, kan ikke sitere innlegg eller kopiere tekst eller noe som helst. Prøvd forgjeves å sitere Einar oppi her. Vært sånn i årevis nå... :( ) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 9, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2016 Rart...når vi dynotestet bensin her, så kom Shell sin - den gang - 99 oktan klart ut som best, tålte mer tenning enn noen annen handelssuppe. (Brukervennligheten på Bilforumet suger så jævlig på visse nettlesere, kan ikke sitere innlegg eller kopiere tekst eller noe som helst. Prøvd forgjeves å sitere Einar oppi her. Vært sånn i årevis nå... ) Støtter tidligere uttalelse om at man får tidligere tenningsbank med Shell sin bensin, prøvd og verifisert. Dette var da med 98 oktan. Hvilken nettleser bruker du? Hos meg fungerer det med Chrome, Mozilla og Opera, og har alltid gjort det. IE bruker jeg ikke, av prinsipp. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 9, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2016 IE og Edge. Rart det skal være så vanskelig å få det til å funke på alle leserene.. ihvertfall etter så mange år siden første gang jeg klaga til Marius.. Vi har testa 95 også, der er Shell sin såkalte FuelSave definitivt verst. Helt standard Mondeo tenningsbanket seg nesten til døde og brukte 1.3 liter per mil, fylte "Miles 95" fra Statoil og gikk på 0.78... Men når vi testa 99'en var den bedre enn Esso, Statoil og Hy/tex sin... kanskje vi bare fikk en god batch? :) Jeg har ihvertfall fortsatt å bruke den 98'en, og kan ikke si at hverken bil eller sykkel går dårligere på den enn på andre fabrikater.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.