smirre92 Skrevet August 19, 2013 Rapporter Share Skrevet August 19, 2013 hei. har en audi 1.8t 2000mod. bilen er chippet til 210hk. plages med turbotrykk og att den går i nødmodus. skiftet ut n75 ventilen da den plutselig bare ladet 0.3 med n75. kjøpte inn mbc og stillte til 1.2 ladetrykk. men den lugger og går ureint, og går i nødmodus ved hard pådrag(ikke hele tiden, men ofte!) fikk en kompis til å lese av feilkoder og tok da bilde av alle feilkodenene. hvis noen har vorre borti det samme og kan hjelpe meg å førstå dem:) Har også gådd over slanger. ingen vakumslipp osv.. [ATTACH]40189[/ATTACH] fikk desverre ikke rotert bilde... håper på svar og tips:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 19, 2013 Rapporter Share Skrevet August 19, 2013 17956/P1548/005448 - Boost Pressure Controle Valve (N75): Open Circuit [h=4]Possible Symptoms[/h] Irregular behaviour Loss of power Limp mode [h=4]Possible Causes[/h] Wiring and/or connections faulty (short circuit) N75 faulty [h=4]Possible Solutions[/h] Check wiring and connections Check / Replace N75 17743/P1335 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded [h=4]Possible Symptoms[/h] Malfunction Indicator Light (MIL) ON Reduced Power [h=4]Possible Causes[/h] Intake hose(s) or intake system leaks (Unmetered Air) after MAF Intake Air Temperature sensor faulty Mass Air Flow Sensor (G70) faulty Engine Coolant Temperature sensor faulty Restricted Air or Fuel Filters [h=4]Possible Solutions[/h] Check intake hose(s) or intake system for leaks (Unmetered Air) after MAF Check Intake Air Temperature sensor Check Mass Air Flow Sensor (G70) Check Engine Coolant Temperature sensor Check Air and Fuel Filters [h=4]Special Notes[/h] Check O2 Sensor(s) Adaptation Values Before Clearing Faults: Fuel Trim Information 16622/P0238/000568 - Manifold Pressure/Boost Sensor (G31): Signal too High [h=4]Possible Symptoms[/h] Malfunction Indicator Lamp (MIL) active [h=4]Possible Causes[/h] Wiring/Connector(s) from/to Manifold Pressure/Boost Sensor (G31) faulty Manifold Pressure/Boost Sensor (G31) faulty [h=4]Possible Solutions[/h] Check Wiring/Connector(s) from/to Manifold Pressure/Boost Sensor (G31) Check Manifold Pressure/Boost Sensor (G31) 16490/P0106/000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal [h=4]Possible Symptoms[/h] Erratic Idle [h=4]Possible Causes[/h] Wiring and/or Connections from/to Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty Leak in Air Intake and/or Exhaust Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty Engine Control Module faulty [h=4]Possible Solutions[/h] Check Engine Control Module Software Version See Special Notes for Details [*] Check Timing See Special Notes for Details [*] Check Wiring and/or Connections from/to Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) [*] Check for Leak in Air Intake and/or Exhaust [*] Check/Replace Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) [*] Check/Replace Engine Controle Module [h=4]Special Notes[/h] On certain smaller Engines we've seen cases where a buggy Engine Control Unit Firmware can cause these fault codes, additionally there are known Problems with the Timing Chain Tensioners which can also result in these fault codes. Please refer to the related TPL/TSB for more instructions. Ser ut som de fleste kodene går på innsuget og Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96),den siste koden såg skummel ut men også den refererer til samme sensor. Eg hadde nok prøvd og bytte den sensoren og sett om ikke kodene forsvinner men før du bytter test att alle slanger er heile og tilkoblet og att innsuget ikke lekker. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 19, 2013 Rapporter Share Skrevet August 19, 2013 Rotere bilde gjør du i paint,det synes eg er lettest batre og rotere og lagre bildet. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smirre92 Skrevet August 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2013 ok. takker for hjelp:) ska sjekke dette opp iløpe av uken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smirre92 Skrevet September 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2013 korr står di her sensoran? (G71)/(F96) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 9, 2013 Rapporter Share Skrevet September 9, 2013 MAP pleier stå på røret ut fra IC. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smirre92 Skrevet September 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2013 ja den har æ lokalisert. men den andre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smirre92 Skrevet September 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2013 vet d står 2 på insug. men kordan av dem e g71 sensoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 9, 2013 Rapporter Share Skrevet September 9, 2013 (endret) ja den har æ lokalisert. men den andre G71 er jo MAP-sensoren, F96 måler atmosfæretrykket (høydesensor) og står 'ofte' montert rett ved siden av ECU. Endret September 9, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 9, 2013 Rapporter Share Skrevet September 9, 2013 Ser forresten slik ut Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smirre92 Skrevet September 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2013 Takker :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smirre92 Skrevet September 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2013 (endret) visste seg att forrige eier av bilen løy om chip. men må fremdeles skifte disse sensorene. Glemte å si att dette er en APU motor. fant ingen sensor ved ecu. er anderledes på ledningsnett enn AEB motor. hvor kan sensoren stå på APU motoren da? den på IC har jeg funnet. men ikke den som er på bilde over Endret September 10, 2013 av smirre92 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.