Gå til innhold

Er km. på denne juks?

Ranger emnet


spetwols

Anbefalte innlegg

Hei.

 

SKAL VI SE, tenkte å importere en veteran porsche, 944, for morro skyld, så har jeg noe å skru/fikse på. Har kontaktet selgeren av DENNE, han virker meget hyggelig. Snakker godt engelsk, og skulle hjelpe meg med papirer, og skilter for å kjøre den til Norge...

 

Det jeg ikke har spurt om, eller det jeg synes virker mistenkelig her, er at dette er en 83 mod, som har gått 42,000 km.... Han har også flere porsche'r med lav km... Kan noen titte på annonsen, og hva synes dere?

 

Jeg har avtalt å komme å se på den på fredag, han skulle ha den på noe alla eu-kontroll i morgen, for å se om alt er ok, som bremser osv....

 

Det jeg lurer på egentlig er hva synes dere om denne annonsen/bilen, og tror dere km er fikla med?

 

Takk for hjelp! :)

 

EDIT* Andre ting jeg burde sjekke også? kan ikke så mye om disse 944, skal kjøpe meg en rep bok og lese.

men noen typiske svakheter disse bilene/motorene har? noe som jeg burde være ekstra obs på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart ut at en bil som er 30år bare har gått 42000. er vel rundt 1400km i året i snitt...

 

Men er nok så umulig å si at det ikke stemmer uten at man finner noe dokumentasjon som kan si noe annet..

 

Men har den gått så lite så må den nu se ny ut innvendig..

 

Ville selv vært veldig skeptisk til å kjøpe en bil som ikke har vært kjørt noe med.

For det første er biler bygget for å brukes. Blir den stående i ro for lenge så tørker tettinger på motor og gir inn. bremser bruker å sette seg. ++++++

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ein annen 944 som er kjørt 20 000km mer og er ett år eldre denne skal han ha 4500€ for, ville vært meget skeptisk og spesielt når ein av de andre 944 er gått 0km og han skal ha 2100€.

Det er så mye km juks i Tyskland og spesielt på eldre biler,vist du skal se på bilen må du først lese deg opp på tips til hvordan du ser om serviceheftet er jukset med og han bør kunne dokumentere den lave km standen.

Fekk ein dårlig magefølelse,vist det virker for godt til og være sant er det ofte akkurat det.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår