Gå til innhold

spetwols

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om spetwols

  • Bursdag 07/16/1993

Contact Methods

  • Bosted
    enebak

spetwols's Achievements

  1. Ny video forrresten, forde som vil;;, http://www.youtube.com/watch?v=Q5p0wPGR9xg
  2. Hei, igjen.. Har nå byttet ovp-rele, rele til pumpe, bensinfiler, og idag byttet jeg fordelerlokket, men til ingen nytte! Veit ikke hva jeg kan gjøre mere nå......hmm.........
  3. Det er mulig jeg har funnet ut noe mere, uten jeg helt vet hva det er.... Beklager litt dårlig bilde, men vet noen hva slags funksjon denne har? Som vist på bilde, når jeg tar ut ledningen, og prøver å starte, uten å gi gass, så vil den gå lengre. Da starter den faktisk, men hoster fært. Da kan jeg også slippe tenningen. Kobler jeg til kabelen, vil den kun gå 2 sekunder uten å gi gass. uten kabel, ca 10 sekunder..... prøvd flere ganger, og det er ikke tilfeldig... uten å gi gass, 2 sekunder med kabel, 10 sekunder uten. Hva er dette for noe, som ledningen er koblet i? merkelig.
  4. Takk for all hjelp! Det kommer bensin (gjorde som du jesper sa), og pumpa går... I dag byttet jeg bensinfilter, og rele til pumpa..... Fortsatt akkurat samme problem.. Får vel sende den på verksted nå, hvertfall prøvd det jeg kan.... hmmm,.......
  5. Takk for svar! Skal vi se.... I dag byttet jeg ovp rele... same shit.... Nå har jeg siden jeg kjøpte bilen byttet alle tennplugger, hetter, rotor, og ovp rele.... Starter med engang, men dør ut etter 4 sekunder om jeg ikke gir gass. det er liv, men den hoster og styrer fært..... Gir jeg mye gass, kan den holde ut maks 20 sekunder, men dør ut uansett... Prøvd MANGE ganger, og starte, men..... Noen ideer, om hva jeg burde prøve neste å bytte ut? kan det være bensinpumpa, tett bensinfilter??? kanskje rele til pumpa som du Rsele sa....
  6. Nå starta den faktisk... i 10-15 sekunder.... men da måtte jeg neste gi full gass... for å holde liv i den...... da lukta det godt eksos og bensin..... så stoppa den.... hmmm...... ideer om hvor feilen kan ligge? ovp releet? bensinpumpe? jeg aner ikke....
  7. Her er litt lyd også, btw, døra rister som shit, så lyden høres ikke bra ut, men dere hører jo problemet... http://www.youtube.com/watch?v=JtbSQVID0Ks&feature=youtu.be Er det bensinpumpa man hører på 0:19???
  8. Har fått kjøpt meg multimeter, og skal måle. men nå er det gamle problemet kommet tilbake for fult. Den har vært utrolig tungstartet i det siste, og for 4 dager siden, var den helt død. Vreiom tenninga, helt død. Altså, ikke noe tegn til liv. den gikk rundt, men startet aldri. Prøvde flere ganger, og med startgass, men helt død. leste litt rundt på nette, og fant ut at det var en sikring på overspenningsrele bak batteri. Skulle sjekke denne i går, og sikringen hadde gått. Kjøpte ny sikring (10a) og håpte på det beste. Den startet. i 4-5 sekunder, mens jeg vrei om starter og holdt den. så var alt liv til tegn dødt. altså, den går rundt, men ikke NOE tegn til liv. prøvde en gang til, helt død. ventet 20 sekunder, da kom den i 4-5 sekunder igjen, så dør den. ikke mulig og starte rett etterpå. må vente ca 20 sekunder.. dette går i repet. får ikke start på den... Jeg tror at det er bensinpumpa som har tatt natta, siden den også lenge har vært veldig tungstartet, så skal prøve og bytte den på mandag. Men ut i fra det jeg skriver, har noen, noen ideer? Nå er jeg jo nesten i mål, har funnet ut en del mere hvertfall. Med engang jeg byttet sikring, så starta den (ikke orntlig) men absolutt tegn til liv. så etter 4-5 sek er den like død som før. Om jeg vrir på tenninga i 2 minutter, så er det ikke noe tegn til liv. MÅ VENTE 20 sek, så kommer den i 4-5 sekunder, og dør igjen...... Noen ideer om hva det kan være, noe jeg kan prøve ut? om det ikke skulle vise seg å være bensinpumpa. Takk for hjelp!
  9. Hei, og takk for svar! :) Batteriet som satt i når jeg kjøpte den var nok noen år gammelt, men som jeg skrev, så kjøpte jeg et nytt for noen dager siden.. fortsatt samme problem.
  10. Hei! Kjøpte min første 124 coupe for 2 uker siden ca... Skal prøve og forklare situasjonen så godt jeg kan. Jeg er ikke veldig teknisk når jeg gjelder bil, men skrudd på moped (tsx) kan dem ut og inn, så forstår til en viss grad hvordan det funker... haha, men lærer fort og skjønner hvordan ting funker. Det eneste som viste seg var at den kunne være litt tungstartet.. noe den forsatt er. veldig i kulda, tar gjerne 2-3 min før motoren går. Men det er et annet problem. Jeg kjørte hjem etter å ha kjøpt den, så kom mitt typiske syndrom, at cd spiller slår seg av og på, og lys blir svake. har skjedd alle mine biler. stoppet den når jeg kom hjem, og skulle starte 1-2 timer senere. ta var den helt død, 2 sekunder slo starter inn, så var den HELT DØD. ingen liv. kobla i startkabler, og fikk den igang etter 2-3 min ca... Kjørte da 2 timer ca, med kun parklys, og ikke noe slikt som cd spiller osv som tar strøm... på vei hjem, så slo jeg på lysa, og da var de mye sterkere. bilen stod til neste morgen. var no så jevli til tungstartet morgen etter, men kom seg. da var det hvertfall strøm på batteriet..uten å lade det med lader... dro en tur, kjørte ca 1 time med lys og cd spiller, alt ok. stoppet bilen, skulle starte ca 1 time etter. HELT DØD. igjen. ikke noe liv. fram med startkabler, og den starter ganske fort, motor er jo forstatt varm. halveis hjem, prøvde jeg og slå på cd spiller. gir jeg ikke gass, slår den seg av... gir jeg gass/holder gass inne, så virker cd spiller.... slo av, kjørte hjem.. satt på lading på natten.. startet etter en kald natt til slutt. samme problem. byttet til nytt batteri. alikevel samme problem. batteri blir fort tom for strøm så raskt ting som lys/cd spiller osv står på.. uten det, så er det ok til tider. Har vært litt lat, og ikke gjort alt for mye for å fikse det heller, men prøver å få en oversikt nå. Tok ut laderele i sta, og det så bra ut, ikke byttet ut for så lenge siden. men ikke original mercedes. Så selvfølgelig har tanken om at dynamo er defekt/lader for lite.... men børstene er rele er bra. i og med at den ikke stopper, selvom batteriet er helt flatt, så må den lade til en viss grad, ellers ville vel ikke bensinpumpen virket, og bilen ville stoppet. men kjørte 2 timer etter den var helt død, med startkabler. Håper det ble ok å lese/forstå.... Er det noe som har en aning om hva som kan være galt? Er det mest sannsynelig at dynamo er defekt? eller kan det være noe som trekker strøm kanske? jeg vet ikke mere., men skal kjøpe multimeter så jeg får målt litt i morgen.. men hvertfall, ut i fra, det jeg har skrevet nå, kan noen ha noen tips til meg? hva som kan være galt, eller noe jeg kan sjekke ut. alt av kabler virker ok, og siden bilen aldri stopper uten videre, og bensinpumpen går, så må hvertfall dynamoen lade til en viss grad.... Hjertelig takk! :)
  11. Hei! Har en mercedes w126, 81 mod, som jeg skulle oppgradere fra kassett spiller til cd spiller. Omtrent nylig kjøpt. Tok ut den gamle (alikevel ny) og der er det brukt en slik konverter (eller hva det heter) fra de gamle kablene. brukte den samme på den nye cd spilleren, satt inn den, og den til antennen. Alt var i orden, bortsett fra høyre høytaller. tok det ut igjen, og fikk koblet den til, (hadde detti av kabelen) etter en stund, stod på kun strøm, bilen gikk ikke. koblet iphonen til for å lade den litt, så plutselig virket ikke cd spilleren mere. byttet med den gamle for å sjekke(kasett spilleren), med akkuratt de samme kablene, og den virket.. tenkte kanskje det var en sikring eller noe, men siden den kaset spilleren virker, var det vel ikke det: testet cd spilleren i en annen bil, og der virker den, men ikke i min.. å ja den får strøm tydeligvis, antennen spretter opp når jeg kobler den til cd spilleren. Tok ut -pol, for å teste, og satt den på igjen. da virket den i 5-6 sekunder, så var den død... den virker på annen bil, men ikke på min. testet med gamle kasett spiller, med AKURATT de samme kablene, og den virker... har prøvd og restarte cd spilleren også, men uten nytte... noen som har en aning hva som kan være galt??? takk for hjelp! btw, kun cd spiller og orginale hhøytalere, ingen forsterker,,sub osv...
  12. Hei. SKAL VI SE, tenkte å importere en veteran porsche, 944, for morro skyld, så har jeg noe å skru/fikse på. Har kontaktet selgeren av DENNE, han virker meget hyggelig. Snakker godt engelsk, og skulle hjelpe meg med papirer, og skilter for å kjøre den til Norge... Det jeg ikke har spurt om, eller det jeg synes virker mistenkelig her, er at dette er en 83 mod, som har gått 42,000 km.... Han har også flere porsche'r med lav km... Kan noen titte på annonsen, og hva synes dere? Jeg har avtalt å komme å se på den på fredag, han skulle ha den på noe alla eu-kontroll i morgen, for å se om alt er ok, som bremser osv.... Det jeg lurer på egentlig er hva synes dere om denne annonsen/bilen, og tror dere km er fikla med? Takk for hjelp! :) EDIT* Andre ting jeg burde sjekke også? kan ikke så mye om disse 944, skal kjøpe meg en rep bok og lese. men noen typiske svakheter disse bilene/motorene har? noe som jeg burde være ekstra obs på?
  13. Takk for svar. Men litt flau. Hva er tenningsmodulen ? Jeg har prøvd og bytte coil og spennings regulatoren til ingen nytte. Tipper det er tennspola egentlig, siden jeg stilte ikke inn tennplata etter det. Hørt noe små smell mens jeg har kjørt, så mulig jeg har kjørt i filler spola. Andre forlsag ?
  14. yo Veit ikke om jeg kan skrive det her, men mp er nede nå så jeg får ikke spurt der. Begynner og bli forbanna lei tsen nå. Skruing fakkings hele tia. Veit det er sånn når man har ts men er overkant mye galt der. Jeg gikk endelig kjøpt kjede igår, og da må jo noe anna fukke seg. Har seg sånn at for 2-3 mnd sia så gikk tennspola til helvete. Vi bytta den og så starta den. Kjørte en del, og alt funka helt perfekt da. Så klarte jeg og ryke kjede for ca 1 mnd sia, så jeg har ikke kjørt siden det. Så bytta jeg kjede igår da, så starta jeg. Funka fint og starte første gang. Så kjørte jeg i 10 min ellerno, så stoppa jeg hos en kamerat. Vi stikker ut og kjører, og jeg merker at den er litt lei og starte, men starter til slutt. Idag så skulle jeg dra å pumpe jern, og da fikk jeg nesten ikke start. Måtte trille ned en lang bakke. Halve bakken så var den død, plutselig så kommer den seg litt innemellom. Er som om man tar plugg hetta av og på. Til slutt så får kjeg orntlig start, men da må jeg bare gi full gass, eller så dævver den. Så kjørte jeg 1 min ellerno, så funka den som vanlig. Så kjørte jeg opp på trening da. Når jeg var ferdig så hadde jeg akuratt samme probleme. Fikk gjort det samme og kjørte hjem, syl var blitt noe inni helvetes varm også. Så skulle jeg ut igjen nå da. Da var den helt dævv. Jeg trilla ned den bakken igjen, men til ingen nytte. Måtte få en kamerat til og hente meg. Så tok jeg av pluggen først og sjekka om det var den, men den var fin. Så sjekka jeg om den fikk gnist, men det gjorde den ikke. Prøvde en splitter ny plugg også, men funka ikke. Tok av clutch deksele og da hadde jordings ledningen til tennplata ryki. Så jeg fikk sjøta den. Men starter fortsatt ikke. Er helt dævv og ikke noe gnist. Noen som vet hva som kan være feil ? Kan tennspola ha gått til cheiz igjen ???
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår