Eirik Skoglund Skrevet August 12, 2013 Rapporter Share Skrevet August 12, 2013 lurer på kvalit på dei ,synes det er vel mye gremlings på vw tdi system.er snart over på japansk disel bil av eldre sort som går og ikke stadig komme rmed feil melding og nød modus.er helt grei bil så lenge dei går og funker.har selv kjørt nissan patrol som rusla nesten en mil uten store problem.smerte grensa over mye tid man skal bruke på å feil søke og skru er snart nåd.:adolf: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 12, 2013 Rapporter Share Skrevet August 12, 2013 Har du fått ein mandags bil,bytte i partner heller vi har ein på jobb som aldri tuller selv om har blitt skamkjørt er diesel det også men vett ikke størelse. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skoglund Skrevet August 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2013 synes at det er noe som kommer å går og er slitsomt å ikke komme seg på jobb uten å med seg data,og det virker som det kommer og går men å finne det er helvte ,bilen er godt å kjøre men er slitsomt å stå skru halve dagen ,er en av dei få caddy som ikke er opp rusta å herja så bilen er fin ,men det å finne feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 13, 2013 Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 Hørtes ut som ein kjedelig situasjon,problemmer som kommer og går er ofte vanskelige og finne ut av. Siden du har data med deg rekner eg med att det er for og ta diagnose,i såfall får du da forskjelige koder eller samme feilkoder og hvilke koder er det? Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skoglund Skrevet August 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 er like koder som kommer er ikke særlig kraft i den og noen ganger er det full fart-har søkt rundt og ser rele nr 109-svart og et grå ,styrermye av dei koder som kommer,men ecu ?er noe problem med dei:uhhmmwhat?: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 13, 2013 Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 ECU kan ryke ja men det kan møller finne ut rimelig kjapt,problemmet med feil som kommer og går er att det kan koste da feilen må oppstå før de kan feilsøke. Ser det er mange og alvorlige koder som kommer hos deg,på min var lambdasonden gåen og da fekk eg masse andre feilkoder som EGR og MAP sensoren så kodene trenger ikke altid og bety att alle komponentene er gåen men att de er følgekoder som er forårsaket av ein feil. Er som sagt ikke noe diesel mekaniker,har skrudd på ein mopedbil med 400cc diesel men det er noe heilt annet enn ny bil med masse sensorer og ECU. Lykke til Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skoglund Skrevet August 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 har søkt mye og lest en del på tdiclub.com ,leser en del har problem med rele 109 da det problem med div ,vw kom med et nytt rele som var bedre farge grå som tåler mer varme ,det gir strøm til div også ecu me mer og med blinkende glød ,kan det være div om man skifter master pumpe gir det også feil kode som på virker div ,men Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 14, 2013 Rapporter Share Skrevet August 14, 2013 Nå sier du ikke noe om årsmodell. Men det 109 releet er stort sett et problem på eldre utgaver. Foreslår at du får lest ut feilkoder på den i stedet for og bare spekulere i hva som kan være galt. Legg gjerne ut feilkodene her. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skoglund Skrevet August 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2013 02 tdi vw caddy p1563 p 1163 p0101 p1550,min står det svart rele -vet det om det grå er nye typen ,svart sliter med for mye varme og lodding kan løsne den styrer ecu og mye rart.men virker som bil går i nødmodus .dør ut og rakler og tenner -ryker svart,ser mer ut som ecu problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 15, 2013 Rapporter Share Skrevet August 15, 2013 P1563/005475 - Quantity Adjuster (N146): Lower Limit Reached. Må bli på norsk: Mengdereguleringsventil nedre grense nådd. P1163 Fuel Temp.Sensor Circ. Open/Short to. Drivstoff-temp sensor, åpent krets. P0101/000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal. Luftmassemåler. Feil signal /P1550/005456 - Boost Pressure Control Valve (N75): Control Deviation. Tyrbotrykksventil N75 Noe sier meg at du kan ha deffekte vakumslanger. Kan også være styreenhet siden det er såpass mange kritiske feil. Det som må gjøres først er og se på verdiene på bilen, om disse stemmer. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skoglund Skrevet August 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2013 vnt problem ser det ut som .-prøver å koble om system og uten egr ,har grubla å studert mange sider i uk som har slite med vnt system .er mer info ang vw tdi motorer :deng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skoglund Skrevet August 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2013 vnt problem ser det ut som .-prøver å koble om system og uten egr ,har grubla å studert mange sider i uk som har slite med vnt system .er mer info ang vw tdi motorer :deng prøver å få lagt ut info om det problemt og div sider om problem litt senere:drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skoglund Skrevet August 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2013 jepp vnt problem ikke turbon-vnt har låst seg og det gir nødmodus og det gir også blinkende gløde lampe ,sot og slitasje ,så lenge vnt er sliten gir den alle feil koder som eg har også på luft måler ,:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 17, 2013 Rapporter Share Skrevet August 17, 2013 Da er det bare og sette i gang og skru :P Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skoglund Skrevet August 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2013 snart færdi ,holder på med å blende egr å skifte vnt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.