Bilkongen Skrevet August 12, 2013 Rapporter Share Skrevet August 12, 2013 Hei. Er det noen som kan svare meg på hva som er galt med min AC. Får opp feil kode 00898 på vag com. Har fylt på ny gass. (Ja det er gjort rett.) Sikkring ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 12, 2013 Rapporter Share Skrevet August 12, 2013 00898 - Ross-Tech Wiki 00898 - Control Circuit A/C Compressor 00898 - Control Circuit A/C Compressor: Open or Short to Plus Possible Symptoms Climate Control not working Possible Causes Fuse(s) faulty Wiring and/or Connector(s) from/to Compressor Regulating Valve (N280) faulty Compressor Regulating Valve (N280) faulty Heating/Climate Control Module (J301) faulty Possible Solutions Check Fuse(s) Check Wiring and/or Connector(s) from/to Compressor Regulating Valve (N280) Check/Replace Compressor Regulating Valve (N280) Check Measuring Value Blocks (MVB) Perform Output Test Check/Replace Heating/Climate Control Module (J301) Special Notes The Compressor Regulating Valve (N280) may not be available separately, in this case the entire Refrigerant Compressor needs to be replaced. 00898 - Control Circuit A/C Compressor: Short to Ground Possible Symptoms Climate Control not working Possible Causes Fuse(s) faulty Wiring and/or Connector(s) from/to Compressor Regulating Valve (N280) faulty Compressor Regulating Valve (N280) faulty Heating/Climate Control Module (J301) faulty Possible Solutions Check Fuse(s) Check Wiring and/or Connector(s) from/to Compressor Regulating Valve (N280) Check/Replace Compressor Regulating Valve (N280) Check Measuring Value Blocks (MVB) Perform Output Test Check/Replace Heating/Climate Control Module (J301) Special Notes The Compressor Regulating Valve (N280) may not be available separately, in this case the entire Refrigerant Compressor needs to be replaced. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 12, 2013 Rapporter Share Skrevet August 12, 2013 I følge feikoden så er det feil på kretsen som skal starte kompressoren. Det som må gjøres er og sjekke om det kommer 12 volt fram til kontakta i ac-agregatet. Om det er 12 volt der og kompressoren ikke slår inn så er clutchen på kompressoren deffekt og hele kompressoren må skiftes. Reimhjulet på kompressoren er 2 delt. Den ytre delen går rundt hele tiden når bilen går. Når du skrur på ac-en så skal delen som sitter i midten av reimhjulet bli med rundt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet August 13, 2013 Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 I følge feikoden så er det feil på kretsen som skal starte kompressoren. Det som må gjøres er og sjekke om det kommer 12 volt fram til kontakta i ac-agregatet. Om det er 12 volt der og kompressoren ikke slår inn så er clutchen på kompressoren deffekt og hele kompressoren må skiftes. Reimhjulet på kompressoren er 2 delt. Den ytre delen går rundt hele tiden når bilen går. Når du skrur på ac-en så skal delen som sitter i midten av reimhjulet bli med rundt. Lykke til med å måle 12v i kontakta til AC kompressoren. Det er ett pulsmodulert signal som må scoopes. Med å lese av måleverdiblokker kan du se om clutchen slår inn/ut og om du har signal inn. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 13, 2013 Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 Lykke til med å måle 12v i kontakta til AC kompressoren. Det er ett pulsmodulert signal som må scoopes. Med å lese av måleverdiblokker kan du se om clutchen slår inn/ut og om du har signal inn. Det er så lettvint ja. Nytter ikke med prøvelampe og multimeter lenger. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilkongen Skrevet August 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2013 Kompressoren starter ikke. Hva sjer om jeg kobler + og - på den da? Er det ikke bare en magnet kontakt som skal slå in da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilkongen Skrevet August 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Er det noen som veit om det er flere sikkringer eller noe rele til ac kompressoren enn den som er inne i bilen under rattet? Hvar det ingen som kunne svare på om det gikk å sette + og - rett på kontakten til kompressoren? Å hvilket utstyr trenger jeg for å scoope kontakten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 20, 2013 Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Du må ha et oscilloscope. Det er dyrere enn det koster og få det sjekka på et verksted. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.