Gå til innhold

Golf clutch problem!

Ranger emnet


superfredrik

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nettopp kjøpt meg en Golf 1.6 1999 modell.

Clutchen tar veldig langt ute og den er litt tung å få opp i første gir(vet ikke om den skal være det?).

Må jeg bytte clutch da? Eller kan jeg fortsette å kjøre slik?

 

Jeg lurer også på om sidespeilene er vanskelig å bytte(bare selve speilet).

I tillegg så lyser Airbag lyset, hva gjør jeg da?

 

Mvh

fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clutchen er nok sånn og det går fint og kjøre med,det med giren har eg og problemmer med har bestilt nye motorfester og deler til girmekanismen det hjelper også og smøre alle delene til overføringen fra girspaken.

På min kommer den i gir noe lettere etter eg smørte alt med gris.

Speilglassene er klipset på plass det er ein skrue under speilet tar du av den får du løs dekselet under speile,dekselet står i spor så det må du dra vannrett ikke opp og ned.Når du har fjernet dekselet ser du noen av klipsene,når du løser de to klippsene som du kommer til vipper du bare speilet ut.

Airbaglyset må du ta ein diagnose for og se hvilken feilkode du får.

Lykke til :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clutchen er nok sånn og det går fint og kjøre med,det med giren har eg og problemmer med har bestilt nye motorfester og deler til girmekanismen det hjelper også og smøre alle delene til overføringen fra girspaken.

På min kommer den i gir noe lettere etter eg smørte alt med gris.

Speilglassene er klipset på plass det er ein skrue under speilet tar du av den får du løs dekselet under speile,dekselet står i spor så det må du dra vannrett ikke opp og ned.Når du har fjernet dekselet ser du noen av klipsene,når du løser de to klippsene som du kommer til vipper du bare speilet ut.

Airbaglyset må du ta ein diagnose for og se hvilken feilkode du får.

Lykke til :-)

 

Så clutchen tar så langt ute på de bilene?

bilen har kjørt 160 000 og tror ikke clutch har blitt byttet.

 

Kan jeg kjøpe dette speilet? Speil-glass Venstre, VW Golf 4 97-03, Bora 98-05 - Frontlykter.no

og bytte det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er gått 215 000 og har ikke byttet clutch,1gir litt fart ca 10-15kmt så trør du gassen i bånn hiver den i 2gir og slipp clutchen rett ut.

Bilen skal spinne når du gjør dette da skal clutchen være grei.

Du kan bytte speil sånn også men mine satt såpass att det ikke gjekk og eg knakk ett lite drev på motoren så da måtte eg hente ny motor til speilet hos huggeren,det er rett speil men om bilen din har blåskjær i speilet må du skrive ein mail og spør om dette også har det da det selges klart glass og blått dimme glass.

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan en clutch slittes er ikke bare avhengig av antall km men i høyeste grad av kjøremønster. Prøv og sett den i 3 gir,håndbrekk på så prøver du å løse den ut samtidig som du gir gass. Er clutch ok så stopper bilen. Slurer den så er den defekt.

 

Jeg tror clutchen er moden for utskiftning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kveles med ein gang men eg fekk beskjed om og ha den i 4gir den begynner og ta etter 1.5- 2cm,det er typisk på golf4 og 1.4 og 1.6 motorene er ekstra ille.

Sjekket opp selv når eg kjøpte bilen fekk beskjed att det var sånn de var,det kan jo være din er verre enn min.

Testet først med den i 4 gir så kom ein og sa eg skulle gjøre på den andre måten og att det var beste måte og teste clutchen.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår