Gå til innhold

er det noe håp for en b20 motor?

Ranger emnet

Heggis

Anbefalte innlegg

lurer på om det er noe håp for en b20 motor ytelsemessig.. hvordan kan jeg få litt gamp i den osv?

grunnen til at jeg spør er at jeg har fått sansen for gamle volvoer (amazon p1800 pv osv)

hvordan er det og turbokonventere b20motorene?

(trenger ikke tips om at jeg burde heller invistere i b230ft el.lign.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du bare får godkjent 160hk i en pv(?).

men det gjør jo at du kan hive i FK motoren (org 135, LT).

Det er mye billigere å kjøpe en ft enn å trimme en b20..

dobble gassere koster minst 5000kr (ny)

så må du ha innsugsmanifoil til gasserene

så skal du få de synkronisert

+++

en fk motor får du sikkert for 10-15 i god stand av nyere årgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok at du får mer motor for penga når du kjøper b230ft/fk/et/etc . men jeg har enda ikke funnet noen motorfester til dette.. og det med og få godkjent er jo mye jobb men skal altid få godkjent mer en 160hk men det krever nok ekstremt med tid og PENGER.. dette vil sansynligvis bli et laaangt prosjekt uansett med mine småplaner. =) vist det går veien med og finne et motor alternativ.

mvh

Stian =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er av interesse så er det en 98mod 230fk på tpc til salgs for 12000 skr komplett hvis jeg ikke tar feil..

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kofør bytte motor? har vært me å resturere en pv sport.. i den sto d en b20.. vi e ikkje heilt sekker på ka som e gjort me den, men va iallefall henta forgasser fra en anna volvomotor, så va d anna kam å 2,5toms anlegg me simonspotta.. motorn va sint den :) vældi kjap på gass respons, å fikk biln t å gå bra. ska da nævnes at d va sinterclutch å tett stega girkasse (som æ ikkje huske navne på nu).. uansett.. biln e gammel, å da e d jo litt sjarm me en forgassermotor som høres samtidi som den går greit.. d e iallefall mi meining..

hær e nu ett bilde av motorn.. b20

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slikt som jeg tenker skal det bli en "Kustom" pv med litt beskjeden bredding, rally look inni med bur,bøttestoler,selvlagd dash etc. så litt kvass motor hadde ikke vært og forakte.. skal være et langtids prosjekt.. eneste jeg vet er at jeg skal ha pv eller amazon som utgangspunk synes at pv er mest gromt fortida =) b20 hadde våre tøft det .. men er noe som lokker med ptsj lyd fra en pv =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider