Heggis Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 lurer på om det er noe håp for en b20 motor ytelsemessig.. hvordan kan jeg få litt gamp i den osv? grunnen til at jeg spør er at jeg har fått sansen for gamle volvoer (amazon p1800 pv osv) hvordan er det og turbokonventere b20motorene? (trenger ikke tips om at jeg burde heller invistere i b230ft el.lign.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Du burde heller invistere i B230FT eller liknende. Sterkere motor, billigere, lettere å få deler til etc. etc. etc. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Enig med øyvind, men hvis du vil tune opp B20`en din kan du begynne med å høvle toppen og porte kanalene. Større gasser (event dobble) og grenrør vil hjelpe Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 Se litt på kgtrimning.com , de er eksperter på gamle b20'er. Kan jo porte toppen, borre til 2,2, sette på roller cam osv osv. Får ikke noe kjempeeffekt, men alt er velutprøvd og fungerende. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet April 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 hmm... har sjekka opp litt div ting.. blir nok et volvo pv prosjekt på meg til sommern.. så noen som vet hvor det går ann og få tak i motor fester som passer til b230 motorene.. finner jeg det.. så blir det b230ft trur jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 Du kan jo sjekke denn linken: http://www.v-performance.com/products.html Må da være mye fetere med en frisk B20 i en sånn bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 tror du bare får godkjent 160hk i en pv(?). men det gjør jo at du kan hive i FK motoren (org 135, LT). Det er mye billigere å kjøpe en ft enn å trimme en b20.. dobble gassere koster minst 5000kr (ny) så må du ha innsugsmanifoil til gasserene så skal du få de synkronisert +++ en fk motor får du sikkert for 10-15 i god stand av nyere årgang. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet April 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 greit nok at du får mer motor for penga når du kjøper b230ft/fk/et/etc . men jeg har enda ikke funnet noen motorfester til dette.. og det med og få godkjent er jo mye jobb men skal altid få godkjent mer en 160hk men det krever nok ekstremt med tid og PENGER.. dette vil sansynligvis bli et laaangt prosjekt uansett med mine småplaner. =) vist det går veien med og finne et motor alternativ. mvh Stian =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet April 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 160 "godkjente" hester hadde nok funka det også.. =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 Hvis det er av interesse så er det en 98mod 230fk på tpc til salgs for 12000 skr komplett hvis jeg ikke tar feil.. Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Hvis det blir det samme som med amazon, så tror jeg man skal bruke b30 motorfester. Vanskeligeste er å få tak i clutchuset til rettstilt motor, og m45/m47. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet April 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 begynner egentlig og tvile på at du får en b230fk ned i et pv motorrom. er det noen her som vet at det går nedi og hvordan ? =) mvh stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tovik Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 kofør bytte motor? har vært me å resturere en pv sport.. i den sto d en b20.. vi e ikkje heilt sekker på ka som e gjort me den, men va iallefall henta forgasser fra en anna volvomotor, så va d anna kam å 2,5toms anlegg me simonspotta.. motorn va sint den :) vældi kjap på gass respons, å fikk biln t å gå bra. ska da nævnes at d va sinterclutch å tett stega girkasse (som æ ikkje huske navne på nu).. uansett.. biln e gammel, å da e d jo litt sjarm me en forgassermotor som høres samtidi som den går greit.. d e iallefall mi meining.. hær e nu ett bilde av motorn.. b20 Siter 1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879 x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434 x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges x 1985 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Tovik: Ikke en utenfor jessheim som har den der? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet April 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 slikt som jeg tenker skal det bli en "Kustom" pv med litt beskjeden bredding, rally look inni med bur,bøttestoler,selvlagd dash etc. så litt kvass motor hadde ikke vært og forakte.. skal være et langtids prosjekt.. eneste jeg vet er at jeg skal ha pv eller amazon som utgangspunk synes at pv er mest gromt fortida =) b20 hadde våre tøft det .. men er noe som lokker med ptsj lyd fra en pv =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg