Audi coupe 2,3 20v Skrevet August 1, 2013 Rapporter Share Skrevet August 1, 2013 Holder på og bygger en audi coupe 2,3 20v holder på og tuner motoren men har problemer får ikke bilen til og gå orntlig har montert kvasskam Bensintrykks regulator Støre luft mengde måler Åpent luft filter Custom eksos Får start på bilen men får ikke den til og gå på tomgang og den fjusker mye har prøvd og justere tenninga men plages. Er det noen som har noen tips og triks og komme med så hadde set vært meget hyggelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 1, 2013 Rapporter Share Skrevet August 1, 2013 Du har montert annen bensintrykkregulator og annen LMM, er du sikker på at den nye trykkregualtoren har riktig bensintrykk samt at den nye LMM har lik karakteristikk som det som var originalt. Om du kjører med original ECU (Motronic) så er dette et must. Så, er kammene timet riktig og hvilke kammer har du montert (durasjon, løft og separasjon med referanseinnstilling)? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi coupe 2,3 20v Skrevet August 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2013 LMM har samme karakteristikk som den originale men er usikker på bensintrykkregulatoren er ikke noe måler på den så er usikker på hvordan den skal være justert kan bensin trykks regulatoren påvirke tomgangen ? er en amatør mekaniker så må bare spør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 2, 2013 Rapporter Share Skrevet August 2, 2013 Ja, bensintrykket reguleres (forståelig nok) med bensintrykkregulatoren. Hvordan vet du motoren får korrekt mengde bensin dersom du ikke aner hvilket trykk den nye regualtoren gir ut? Husk at dysene jobber etter duty cycle som er lik uansett, de aner ikke om bensintrykket er endret, dermed vil lavere bensintrykk gi mye mindre bensin til motor. Kjører du med dette så kan du drepe motoren din på kort tid! Du har gjerne 7A-motor og denne skal såvidt jeg husker ha 4 bar bensintrykkregualtor. I tillegg kan du ta en diagnose. Hvorfor byttet du regulatoren? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi coupe 2,3 20v Skrevet August 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2013 Ok næi kjøpte et komplett kitt fra et fira sør på og da gikk jeg med bensintryks regulatoren men er usikker på hvordan jeg skal justere den siden det ikke er noen målet på den har drevet og justert og styra i heile dag men får den ikke til og gå på tomgang fikk den til og gå bra på ellers men så var det som om den gikk i nød modus da var det bare og skru av og på tenninga så gikk den igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi coupe 2,3 20v Skrevet August 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2013 Og finner ikke diagnose kontakten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 3, 2013 Rapporter Share Skrevet August 3, 2013 Diagnosekontakten(e) er nok i reléboksen under panseret, er 2x2 KL-system på din. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi coupe 2,3 20v Skrevet August 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2013 Har funnet er inni bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.