Gå til innhold

obd2 - blu-tooth - android app

Ranger emnet


dajomu

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen som har erfaring med å obd2-leser og android appen Torque?

Trenger anbefaling på hvilke obd2-leser jeg bør kjøpe.

 

Jeg kjenner en som jobber på verksted og som hevder at at dette bare er tull. Det er en grunn til at de har kjøpt en maskin som leser feilmeldinger, etc. til 100 000,-. "Det sier seg selv at en leser til 1 000,- er penger ut vinduet"

 

Kan noen forklare hva en maskin til 100 000 kan gjøre som ikke følgende kan?

Bluetooth Adapters - Torque OBD2 Wiki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein dyr maskin kan skrive til ECU det betyr att den kan programere og endre innstilinger,dette er jo praktisk men ein kabel fra ross tech kan gjøre mye av det samme og de koster 2000-3000kr.

Selvsagt kan maskinene til forhandler litt mer enn ross tech men det er ikke så altfor mye.

De billigeste kan lese av ECU da får du opp feilkoder og info om forskjelige sensorer,er usikker på om du kan slette feilkoder med torque da eg aldri har brukt dette programmet.

Til og lese av og slette feilkoder holder det med pirat kabel eller billig håndhold skanner,skal du endre oppsett så trenger du dyrere kabler.

Til vanlig hobby bruk er ein billig pirat kabel fra ebay til 100kr som kobles til pc tilstrekelig,har desvere lite info om typen du spør om.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torque og ELM314 fungerer greit sammen. Har selv denne til bilen min.

 

Er en artig liten sak som viser feilkoder (ta feilkodene med en klype salt siden det er universalt) og viser andre artige ting.

Den viser blant annet hastighet, du kan teste 0-100 km/t og andre saker samt sjekke bensinforbruk.

 

Er begrenset hva man kan gjøre med denne, men er fin til hobbybruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår