Gå til innhold

Vindusviskerproblem på -06 3C

Ranger emnet


Chivas

Anbefalte innlegg

Dette haster da jeg skal på biltur til Danmark på fredag :/

 

Oppdaget plutselig idag at vindusviskerne ikke funker som de skal. Eneste som skjer er at de går noen cm opp og hakker litt der. De går ikke lengre etter det, og går til utgangsposisjon etter dette (hvis jeg prøver hendelen i div stillinger).

 

Noen som har anelse om hva det skyldes, og om jegkan gjøre noe selv kjapt??

 

Aner ikke hvor lenge det har vært sånn, siden man ikke akkurat har hatt bruk for viskere siste tiden, men guttungen på 4 satt bak rattet og fiklet med alt han kunne se for noen dager siden, så mulig noe skjedde da?

 

Har forøvrig prøvd å få de i vinterstilling, og det ser ut til å funke (er forøvrig rundt der de stopper ellers og)

 

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering:

 

Den smøringen hadde ingen umiddelbar virkning, men smurte litt igjen (prøvde å ta av viskere for å få opp deksel, men helt håpløst). Så hjalp jeg til med hånda for å få den igang, det gikk litt så som så, men løsnet mer og mer. Den kom seg over den posisjonen den tidligere hadde stoppet på, men stoppet litt på en annen posisjon. Etter mer smøring og tvinging/hjelping av arm begynte den å gå hele veien - dog litt tregt til og begynne med, som så gikk over til å klare hele biten på egenhånd.

 

Nå håper jeg det er fikset, og tør egentlig ikke prøve så altfor mye mer siden den gikk greit da jeg stoppet den. Tar med meg smøring på turen ihvertfall ;)

Endret av Chivas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilbake, og viskerne har fungert hele veien :)

 

Jeg ser hva dere skriver, men forstår ikke hvorfor jeg_må_bytte overføringa?

 

Dette er tydelig noe som setter seg fast over tid, men etter skikkelig smøring ser det ut til at den er fin igjen...? (kanskje noe å tenke på for andre også som et prevantivt forslag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår