Gå til innhold

Nytt problem trenger løsning. Turtall - bil- står stille- eksospotta

Ranger emnet


Dudewithballs

Anbefalte innlegg

Hei. Etter bra hjelp på forje problem jeg hadde som ble fikset har jeg nå et annet som irriterer meg. Bilen går det an fint å kjøre med dette "problemet" er bare at jeg er så perfeksjonist ! -.- Når bilen står i fri etter å ha starta den, så hopper turtallet litt opp og ned. Det drypper også bensin ut av potta. Lager en putte lyd når jeg gasser, og det er dette problemet jeg vil ha vekk.

Vet ikke om det har noe med potta, eller kanskje forgasseren ? Har ikke stort peiling på bil, søker derfor hjelp her :p

 

På forhånd, takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som den ikke går på alle sylindere. Diagnose forteller hvilken sylinder den ikke går på. På 1.6 8v kan pluggledningen(e) være defekte, på 1.6 16v er coilene ett problem.

Legg ut bilde av motoren om du ikke vet hva du har.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva problemet var, åpnet førersiden og sjekka at alt var ordentlig festa og ikke noe ødelagte ledninger osv, før jeg satte inn en 15A sikring som funket. Hvor lenge det varer er noe annet.

 

Når det kommer til motorkode så er jeg litt blank der, vet ikke hva det betyr ? Motoren min er iallefall 1.6i-8V

Hvor og hva koster en diagnose ? Det må vel gjøres på verksted ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei diagnose kan gjøre selv om du kjøper deg scanner eller diagnosekontakt til dataen.

Biltema selger diagnose scanner til 300-400kr ser noen klager ove biltema sin mens andre skryter,eg har prøvd den billige og synes den er heilt grei selv om du må søke på ross tech wiki.com for og finne ut hva feilkoden betyr.

Ta og prøv alle tingene som er på sikring 38 se om sikringen ryker,meiner ett og ett vindu opp/ned,sentrallås osv.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med diagnose vil du kansje få feilmelding som forklare problemet,så poster du feilmeldingen her så kan du vurdere om dette er noe du klarer selv.

Kansje noen på forumet som bor i nærheten av der du bor kan hjelpe,er bla ein diagnose tråd der du kan spør etter hjelp om diagnose.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tråden eg forklarte det feil eg,Inne på denne tråden står ei liste med folk som har diagnoseapparat det er ikke så mangen der enda.

Men du kan jo spør om noen som har diagnose apparat i nærheten av der du bor.

http://www.bilforumet.no/elektronikk/diagnose/304410-trenger-diagnose-pa-bilen.html

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår