Gå til innhold

Hva vil det koste å utbedre rustskaden?

Ranger emnet


tannpirker

Anbefalte innlegg

Mornings

 

Jeg oppdaget nylig at det "boblet" under gummilisten øverst på døren/nederst på vinduet på min '98 Passat. Listen på døren på passasjersiden hadde en liten schwung på seg (som i at noen hadde prøvd å åpne den uten nøkkel) da jeg kjøpte den for 6 år siden, så jeg antar dette kan ha bidratt til gruffet. Det er dog også litt antydninger under gummilisten på bakdøren, men på førersiden ser det fint ut.

 

Jeg bendet ut listen litt, og under der var det mye flatbrød.

 

Jeg har fjernet litt smårust på mine tidligere biler, men ovennevnte rust er på et litt mer ukurant sted, så jeg tviler på at dette er noe jeg klarer å fikse selv. I så fall - hvor mye må jeg regne med å betale (hvitt) for å få dette utbedret? Noen som kan anbefale et "rustfjerningssted" i Oslo-området?

 

(Dette er altså ikke gummilisten midt på døren, men listen mellom dør og vindu nederst på vinduet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg regner med at verksted ønsker at du bytter dør. De kan fjerne rusten, men det er med 90% sikkerhet rust på innsiden. Eller så er metallet i døren dårlig. De kan sikkert slipe og lakkere over døren, men om du får problemer med rust i framtiden kan du ta det på garanti. Derfor tror jeg verksted vil at du skal kjøpe en ny dør, og da må du ha lister og arbeid fra oppretter i demontering og montering. Jeg kan ikke si noe eksakt pris for timesprisen varierer fra verksted til verksted, møller er det 1300,- ca for en time, men andre 500,- pr time. Alle verksted har samme metode for å fjerne rust, enkelte gjør det mer nøye, andre ikke og jeg kan ikke tenke på et verksted om er spesialister i å fjerne rust.

 

Det er gratis å takste bilen. Send heller ut et anbud på bileier.no så får du se hvem som er villige til å se på rusten.

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår