Gå til innhold

Opel Astra 2.0 turbo 170 hk..par spørsmål

Ranger emnet


vidardo

Anbefalte innlegg

Hei

 

-har nettop kjøpt meg en opel astra 2.0 turbo 170hk 2005 modell..

 

det jeg lurer på hvordan er denne motoren å trimme uten alt for store inngrep?

 

hvordan er det å senke en opel med sports knapp tenkte kun å bytte fjærer 30 eller 35mm.

 

hvordan får man en dumpventil lyd, hjelper det å bytte luftfilter bare?

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo få chippa den, da vil du få ca 200 hk noe som burde vært nok for de "gode" vegene vi har i Norge. Greit og høre litt rundt på firmaer som driver med dette for og se om det er mulig og pris.

 

Litt usikker på hvordan det blir når du har sport knapp, omd det bare går på selve motoren eller ikke.

 

For og få den lyden så må du montere dumpventil

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har en '06 GTC 170hk, og min har bl.a. senkefjærer og åpent luftfilter. Lukket filter med dumventil gir høy pssh-lyd og lite-til-null turbosug-lyd. Åpent filter og orginal resirkulering gir sugelyden og helt OK tshh-lyd. Håper det hjalp noe med valg av lyder =P

 

Når det angår senkefjærer går det fint å sette disse på. Sportsknappen stiver opp demperen og ikke fjærene, utifra det jeg har lest om bilen selv. Obs! - det kan bli veldig veldig stivt med nye sportsfjærer, sportmode og stivharde 235/35 dekk som min har. Hold deg godt unna hull i veien og asfaltkanter.

 

Chiptrim er det letteste alternativet, men råder deg å kjøpe et turboback eksosanlegg. Milltek har et fint et som ikke bråker hvis du velger "Resonated"(lyddempet). Mindre press for motoren gjør trimmingen litt tryggere. Men ville uansett sett an tilstanden på motoren før tuning. Det skal også være mulig å få de ekstra hestene programmert inn på sportsknappen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår