eivind93 Skrevet Juli 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2013 har en golf som begynner å få slitte bremser frem lurer på hva det koster og skifte bremseklosser og skiver på verksted? (timer pluss deler) og er det nåkka man fint klarer selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2013 Pris avhenger av hvem som gjør jobben, men ja, dette er en enkel sak som du kan gjøre selv. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juli 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2013 bare husk og kjøp en GOD umbraco pipe :) gjerne ei svartpipe med umbraco.. for umbracoene til caliper kan sitte noe fryktelig. om hettene til umbracoene ikke sitter der, så vask/rens godt inni. slik at verktøyet får godt med feste. om ikke så er det fram med en haug med kjipt verktøy for og få det i orden att Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf Mk2 Deep Blue Skrevet August 19, 2013 Rapporter Share Skrevet August 19, 2013 og for guds skyld monter inn nye rustfrie bolter;) gjerne med torx i 10,9-12,9 om du får tak i;) og bytte bremser på en golf 2 er gjort på toppen 1time på bukk;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 22, 2013 Rapporter Share Skrevet August 22, 2013 tipper den rustfrie bolten sitter værre enn "svart" bolten som sitter der nå. kommer til og korrodere forskjellig. til det værre Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf Mk2 Deep Blue Skrevet September 13, 2013 Rapporter Share Skrevet September 13, 2013 rustfritt stål reagerer ikke med støpejern det? det reagerer mot alu aller mest. Jeg har ALDRI angret på og satt i de aller beste boltene..På bilen jeg bygger nå har jeg nesten alene brukt 10,9 eller 12,9 bolter og stort sett rustfritt. Foruten noen ytterst få bolter som man kun får tak i orginale fra vw...Men disse har jeg skrudd på og dynket i plasti dip eller rustgrunning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 14, 2013 Rapporter Share Skrevet September 14, 2013 Rustfrie bolter med styrke 12.9 har jeg aldri sett, rustfritt er mye seigere enn svartstål/karbonstål men tåler til gjengjeld mye mindre i strekkfasthet og bruddstyrke. Std rusrfrie bolter merket A4-80 tåler ca like mye som en std 8.8 bolt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf Mk2 Deep Blue Skrevet September 15, 2013 Rapporter Share Skrevet September 15, 2013 Nei jeg har leita legne etter visse bolter:) har måtte bestille en og en bolt til tider direkte fra fabrikk da "tools" her i fjorden ikke hadde bolten jeg ville ha. Nei jeg har bytta ut ALLE bolter på hele bilen med rustfritt der man kan skru i rustfritt.Ellers har jeg oppgradert alle bolter/muttere/skiver på hele bilen jeg bygger nå. denne skal "aldri" ruste igjen:) Men jeg har også skrudd i rustfrie bolter i bremsesystemet..så dekt i de plasti dip som er relevant til denne tråden for at de skal holde seg fine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 15, 2013 Rapporter Share Skrevet September 15, 2013 Hva er strekkfastheten og bruddstyrken på de rustfrie boltene du har kjøpt da? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf Mk2 Deep Blue Skrevet September 22, 2013 Rapporter Share Skrevet September 22, 2013 Ja det var det da..hvordan finner jeg ut det? Vet at styrken står på toppen av bolten, er jo noen andre siffer der også..men forskjellige på mange. akuratt hva skal jeg se etter? Vet at på understellet mitt har jeg vel mest 10,9/12,9 og ett par 8,8 ellerno:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet Oktober 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2013 på unbrako og torx står "styrken" normalt på esken ..husk at enkelte bolter kan ha passninger i den rette delen for styring ..feks for bremse kalipere..er ikke alltid bare å bytte i hytt og pine. ofte kan det være lurt og ha litt fett av en type på bolten før en skrur den inn, vi har brukt mye kobberpasta på bolter på jernbane motorer som sitter i boggiene på lokkene ..disse er konstant ute i vær og vind, da er det bare å skru det ut igjen...riktig nok er dette ofte litt grøve bolter....m20 og større Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Oktober 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2013 jeg ville heller brukt silikonfett enn kobberpasta på bevegelige deler :) spesielt på bremsene på bil. er noe mindre dimensjonert tenker da på glidere. bak på kloss/mot anleggsflate på sadel som er eksponert for vær og vind kan nok kobberpasta med fordel brukes :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Agree :) Jeg bruker Super Lube til smøring av glidebolter mm. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet Oktober 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2013 nå snakket jeg mer om på gjenger ikke glide flater , men man skal kikke litt nøye etter nå man bytter bolter det hender at de har et "rett" parti som skal styre litt , men ofte lurt å bytte ut mange steder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg