Gå til innhold

Kjøp av min første bil, 30 000 til 35 000 kr.

Ranger emnet


Ariston

Anbefalte innlegg

Jeg ville anbefalt forsikring i ditt eget navn. Jeg startet også med bil i eget navn og er veldig fornøyd med valget den dag idag.

Første bilen var er golf 2. Så ble det en Bmw 320ci hvor jeg betalte 18 000 kr i året. Var det verdt det? hmm, ja ; )

 

Når det gjelder valg av bil så ville jeg anbefalt golf som første bil. Jeg har hatt 2 Bmw`er, 2 golf`er og 1 polo. De bilene jeg har hatt minst problemer med er faktisk golfen og poloen.

 

Jeg er selv 26 år, og vet hva det koster og ha bil. Bmw med litt styling og motor er ofte " godt" kjørt.

Endret av polo86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden nå, men tenkte å hoppe inn for å få meninger om denne bilen:

 

BMW 3-serie 1991, 182*000 km, kr 18*530,- -

 

Litt eldre bil, så mangler vel A/C, antiskrens, el. vindu osv, men det er vel ikke så viktig. Lite informasjon og bilder, men ser ut som en grei bil.

 

Det beste med den er nok at den er veldig nærme meg.

 

Det dumme er at jeg har tenkt litt mer på andre biler enn BMW eller hvertfall annet enn sedan, men det får nå være. Sedan er litt verre å kjøre siden de er lengre tenker jeg. I U-sving på trange plasser osv, men det er vel noe jeg blir vandt med - bare ikke så god til å rygge enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare gi deg noen råd om selve kjøpet,ha med deg ein av de du kjenner som kan bil når du skal kjøpe få de til og gå nøye over bilen.

Kan du få bilen opp på bukk er dette det beste da ser du tydelig tilstand på bremser,foringer og karosseriet,sjekk servicehefte att servicene er fulgt opp.

Dette med forsikringen og hvem den bør stå på: i ett års tid eller to kan du jo ha bilen forsikret på din mor spesielt om du har litt lite penger eg gjorde selv dette da eg var på din alder men fekk egen forsikring når eg var 20år.

Om bilen skal forsikres på din mor må den også stå registrert på henne,hun må da skrive under på salgsmeldingen.

Honda og Toyota har blitt nevnt og eg synes Honda accord er litt tøffe og bra biler når de har lite rust de,motorene til honda og toyota er veldig driftsikre.

Broren min har BMW 318i som første bil og det har kostet ham dyrt i reperasjoner,ikke det att BMW er dårlige biler.

Sjekk nøye over bilen uansett hvilken du bestemmer deg for.

Ønsker deg lykke til med bilkjøp :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ok, siden BMWen ikke gikk, må jeg finne en annen. Søsteren min sendte meg noen bilder av en 1997 VW Passat 1.8t, kjørt rett under 220 000 km til 29 000,-.

 

Bilen har ny turbo og skiftet olje og filter samt EU-godkjent til 2015.

 

Har et bilde her: xk54Znn.jpg

Har to til, men de viser skiltnr. Ligger ikke på finn, så har dessverre ikke noen flere.

 

Mulig at vi skal se på den på mandag. Har dere noen meninger om bilen og eventuelt tips til hva jeg skal se etter på bilen?

 

Edit: Som sagt har bilen turbo. Hvis man kan forklare det enkelt, hvordan funker det? Er det noe mer å tenke på mens man kjører?

 

EDIT 2: Hadde en som skulle vær med og se på bilen, men han gadd ikke allikevel så nå er selvfølgelig bilen solgt...

Endret av Ariston
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passat 3 b er nydelige biler å kjøre

Noen ting som er viktig å tenke over er prisen på eventuelle reprasjoner..

Jeg hadde en 99 mod passat og delene til den var mye dyrere enn til A3 jeg har nå

Jeg er ikke så god på dette med turbo, men for meg er turbo en eventuelt dyr ekstra utgift om den skulle ryke.

 

Den bilen som vi har hatt minst utgifter på er golfen vår, 96 mod. Men de finnes jo ikke i sedan.

Men de er enkle og gjøre kule, og det koster heller ikke skjorta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Klarte oppkjøringen den 20. August. Fikk ikke noen liste over feil, men hadde et par småting som litt fort inn i en sving (kom brått på) og feil felt i rundkjøring, men ellers gikk det fint.

 

Dessverre har de to siste bilene jeg så på ikke gått så bra. BMWen ble solgt og Passaten kunne jeg ikke se på. Så også på en Audi A4 1.8T, men den har gått 290 000 km, så vet ikke helt om det er bra.

 

Audi A4 1,8t 1996, 290*000 km, kr 36*530,- -

 

Siden jeg tydeligvis er veldig kresen på å kjøpe bil, har jeg begynt å tenke på å kjøpe søsteren min sin bil. En 1999 Ford Focus (I) 1.6. Langt ifra den kuleste eller sprekeste bilen, og heller ikke slik jeg "vil" ha - men det blir mye lettere. Bilen skal EU-godkjennes i løpet av måneden. Den burde vært det allerede, men ble nok litt utsatt etter at jeg ødela håndbrekket når jeg kjørte den :P

 

Hva syns dere om en Ford Focus? Ville helst hatt en som faktisk kan akselerere opp en bakke, men kan jo selges igjen om et år eller to. Jeg lånte den i to uker rett før August, så jeg har kjørt den en del selv. Vanskelig for meg å huske hva jeg syntes om den, men var nok helt grei. Den har litt problemer med giren (vanskelig å få den i hakk) etter det jeg kan huske.

 

Takk :)

 

Edit: Jeg tror dette er samme type bil, bare "vår" er svart.

https://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43742894

Endret av Ariston
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår