Gå til innhold

A6 passasjerdør fastlåst, åpner ikke fra inn-eller utsida! Løsning?

Ranger emnet


Jaglover

Anbefalte innlegg

A6, 1997 2,4 kan låse opp og igjen alle dørene med fjernkontroll/nøkkelen unntatt passasjerdøra! Dette gir jo problemer i å få av indre dørdeksel for en nærmere titt, evt det å skifte dørlåsen. Har sett noen andre gode lenker på dette forumet, så håper på gode råd. Når jeg låser opp med nøkkelen ser jeg bevegelse i låseknappen og dersom jeg åpner dørhandtaket fra innsida, så går samme knapp opp, men ned igjen når samme handtak slippes.

Hilsen

Jaglover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver 2,4 97mod. Dette er vel ikke c4 da, men 4B.

 

Vanlig at låsekassen klikker på disse, har hatt 2 slike selv så vet det. Løsningen din foreløpig er enkel: du åpner bakdøra på samme side, da ser du torx-skruene til låsekassa. Ta en stor stjernetrekker å sett den i torx-skruen så slår du på denne med hammer, dette gjør du samtidig mens du prøver å låse opp fordøra. Virket hver gang for meg på første forsøk, men kan hende du må slå noen ganger.

 

Har gitt tipset videre til flere med godt hell.

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver 2,4 97mod. Dette er vel ikke c4 da, men 4B.

 

Vanlig at låsekassen klikker på disse, har hatt 2 slike selv så vet det. Løsningen din foreløpig er enkel: du åpner bakdøra på samme side, da ser du torx-skruene til låsekassa. Ta en stor stjernetrekker å sett den i torx-skruen så slår du på denne med hammer, dette gjør du samtidig mens du prøver å låse opp fordøra. Virket hver gang for meg på første forsøk, men kan hende du må slå noen ganger.

 

Har gitt tipset videre til flere med godt hell.

 

Hei,

 

Riktig, det er en 4B, og jeg takker for forslaget. Skal prøve i kveld!! Så du mener å gå inn på skrå ved B-stolpen og framdøra og der vil jeg kunne se framdørens låsekasse? Og der få gjort noen slag. Spennende!

Hilsen

Jaglover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Riktig, det er en 4B, og jeg takker for forslaget. Skal prøve i kveld!! Så du mener å gå inn på skrå ved B-stolpen og framdøra og der vil jeg kunne se framdørens låsekasse? Og der få gjort noen slag. Spennende!

 

Hm! Det virket selvsagt ikke for meg/min bil. Har du andre gode forslag?, for dette hadde jeg god tro på etter å lest innlegget ditt! Kan det nytte å kople fra batteriet? Noe med kupe- lysene? ?

Til info har jeg slått hardt flere ganger, samtidig som mi datter prøvde å låse opp, og lukke opp døra. Dvs alle mulige kombinasjoner! Fikk forresten inn et riktig torques bit med overgang og forlenger til skralle, så jeg kom bra til for slagene.

Endret av Jaglover

Hilsen

Jaglover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår