Siljelarsen123 Skrevet Juni 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2013 Hei. Skulle bytte klosser på bilen i dag. Også i det jeg skal skru av skruene på caliper, ser jeg at dem er runda; pga rust. Hva skal jeg gjøre? Jeg kan umulig være den eneste i verden som har hatt dette problemet. Noen gode tips? Mvh Silje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2013 Løsning vil avhenge litt av hva slags bolter det er på din biltype. Rørtang eller Vicegrip tang kan være et alternativ om du kommer til. Eller bore/sage av bolten og kjøpe nye glidebolter. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2013 Hvis caliper står på glidebolter og det er disse du ikke får opp. Da løsner du de to skruene som holder braketten som glideboltene er festet i. Da kan du ta av caliper med glidebolter også skiller du caliper fra glidebolter når caliper er av skiven. Så kan du bruke en tang for å løsne glideboltene. Må selvsagt ha nye glidebolter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2013 Bilder sier ofte mer enn tusen ord, er da mye lettere å kommer med konkrete tips. Bilmerke og modell er heller ikke dumt ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg