Gå til innhold

Bremser på golfen

Ranger emnet


DidrikHA

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Golf 2 1985 1,8L forgasser

 

Har nylig hatt bilen på EU godkjenning. Fikk en feil og det var for lang vandring på bremsepedalen. Etter dette byttet jeg:

 

 

1. Trommler

2. Hjulsylyndere

3. Bremsesko

4. Brekkvaier

5. Bremsevæske

6. Og luftet hele systemet etter boka

 

Hva kan da være feilen?

 

Pedalen er hard før jeg starter bilen. Starter jeg bilen så trykker pedalen ned går den langt inn,,, nesten helt i bånn.. Jeg har prøvekjørt og har god bremseeffekt, men må trå ganke langt inn. Har prøvd og pumpe på pedalen mens bilen er i gang. Virker som trykket øker litt, men så går den lengre ned med en gang.

 

Please anyone???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan ikke skjønne at det er det? Gikk ut å luftet alt på nytt enda en gang i stad, but still!! Har luftet bremser flere ganger før og vet jeg har gjort det riktig! Bruker denne 2manns metoden. Men har aldri prøvd med luft.. Leste også noe om denne avlastningsventilen eller hva det heter som rett forran venstre bakhjul, sto at denne hadde en "arm" som skulle dyttes opp mot bakakselen mens jeg luftet? Noen idee?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ofte at tettingen i Mastersylinderen ryker når en lufter da den trykkes dypere inn enn den er vandt med og treffer da slitekant eller rust.

 

Men ikke uvanlig at en må lufte flere ganger for å få ut alt.

 

Sant, noe jeg selv har opplevd, og måtte skifte mastersylinder. Har også opplevd å ikke få ut all luft uten bruk av trykkluft, bruker og anbefaler utelukkende denne måten å lufte på ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da har jeg mer å gå etter. Luftet et par ganger nå og virker som om det har blitt litt bedre. Virker som om pedalen ikke går så langt inn nå, men er det noen måte å finne ut om den er som den skal være? Selv om det ble bedre er jeg fortsatt litt usikker på om den er som den var før!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få litt høy pedal, må du sørge for at bremseskoene bak er justert så de subber litt.

Om du har selvjusterende bremser med den kilen, så trenger den ofte litt hjelp med en syl inn i et av hjulbolt-hullene for å dra de ned litt.

 

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår